avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 716 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... ajutor !\"furt\"in magazin in portugalia
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

ajutor !"furt"in magazin in portugalia

bună ziua!am problema gravă...sunt studenta erasmus in portugalia si am avut un incident neplacut...am fost acum cateva zile in h&m si am pus din greseala o pereche de ochelari in buzunarul gecii cat masuram o rochie si am uitat de ei ...dupa ce am iesit din magazin am fost oprita de cei de la security si au chemat politia si am fost dusa la oficiul de politie..am explicat ca a fost un accident si mi-au luat datele din permisul de sedere din romania,adresa la care stau in portugalia si numele parintilor ...nu mi-au spus nimic ce ma asteapta...faza e ca nu au datele mele de pasaport,eu nu am semnat nimic si in curand parasesc portugalia....imi puteti spune ce ma asteapta? multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Albert Kurtyan , Consilier juridic 20:29, 19 Ianuarie 2019
Dacă nu ai antecedente penale, nu vei avea probabil nicio problemă.
Trebuie să fii foarte sinceră şi să spui că este o eroare.
Pentru o pereche de ochelari vei primi probabil un avertisment sau interdicţie pe viaţă de a intra în orice H&M. Dacă ochelarii sunt extrem de scumpi, 200 euro, etc. şi sunt foarte greu de furat, adică se dovedeşte că ai tăiat eticheta, ai rupt sigilii, ai spart cutia de prezentare, aveai geantă cu poleială, etc. atunci poţi primi o condamnare pentru furt.
Este totuşi mai dificil deoarece ai fost arestată exact când trebuia să pleci din Portugalia. Asta este suspect pentru poliţia portugheză deoarece este un mod de operare uzual al hoţilor.
Dar mă rog, ţine legătura cu ei, vezi ce decizie a luat poliţia, dacă te trimit în judecată sau nu şi apoi dacă primeşti condamnare sau amendă penală, va trebui s-o conteşti sau să depui apel şi să angajezi avocat.