avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atestat administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atestat administrator

Buna seara.
Eu am atestat de administrator din 2011 care, din cate stiu, a fost emis pe perioada nelimitata. Am intrebat la primarie daca este valabil si dupa legea 194; ei au spus ca este valabil, dar, daca bine am inteles, in legea 194 este specificat ca atestatul este valabil 4 an si se poate reinnoi. Poate sa ma lamureasca cineva cum sta treaba?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:58, 4 August 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Art. 2 lit. h) din Legea 196/2018 „ condominiu - imobil format din teren cu una sau mai multe construcții, în care există cel puțin 3 proprietăți individuale reprezentate de locuințe și locuințe sau spații cu altă destinație, după caz,
și cote-părți indivize de proprietate comună;
Adică legiuitorul nu exclude ca un condominiul să poată fi constituit dintr-un imobil cu o ( una ) construcție iar art. 3 alin, 3 din aceeași lege vine să întărească această non-excludere.
În opinia mea un administrator de imobile poate să administreze și condominii fără nici o opreliște.
Cu privire la „eternitatea” atestatului obținut în baza unei legi abrogate prin intrarea în vigoare a legii 196/2018, care obligă la reinnoirea atestatului din 4-4 ani, s-ar putea pune în discuție un drept câștigat însă eu nu aș angaja un administrator care nu are atestatul reînnoit, singura dovadă că și-a însușit prevederile legii în vigoare la data încheierii presupusului contrac de administrare.
De acord cu @robert1958,
Apoi faza cu administrator de imobile vs administrator de condominii... Unelle comentarii sunt de domeniul hilarului, vorba aia: " ai nostri tinei la Paris invata, la gat cravatei nodul cum se face... ", daca tot ne-am frantuzit ca de-acolo ni se trage....
La inceputul discutiei, cineva spunea ca pe vremea de mult apusa, un cetatean care dorea sa se califice in acest domeniu, trebuia sa absolve un curs de calificare, care la vremea respectiva se parcurgea in 720 de ore. Deci, asa era atunci, asa erau normele si nu numai pentru amarastenii ce se vroiau administratori de imobile , ci si pentru alte meserii - va mai aduceti aminte -policalificarile? Avei calificarea de lacatus, dar trebuia sa mai urmezi (de obicei, la locul de munca), un curs de electrician, ori amc-ist, ori electrocarist (ma rog, erau vre-o 5-6 optiuni)...
Vin acu alte precizari; schimbam modificarea (la inceput erau administratori de bloc, apoi transformati in administratori de imobile, iar acum,administrator de condominii). Pe bune? Ceva in plus, ceva in minus?
Adica cei care ati absolvit scoala de soferi, ati festelito, acum tre' sa urmati scoala de conducatori auto... Vedei cum stau lucrurile?Ca tre' sa facem 1500 de ore de curs - eu nu am nimic impotriva, dar cei care au facut 720 de ore, o iau de la incput, cu betisoarele, cu carligile? Bai ale moaca, bai doctori de carton ce zaceti prin Parlament, ati inceput sa ridicati capu' si o faceti pe-a desteptii? Ei, daca-i bataie de joc, sa fie, ca asta ne-a mai ramas !
Va doresc mult succes si nu amestecati Cerificatul de calificare cu Atestatul domnului Primar - atat va rog!
Ultima modificare: Luni, 1 August 2022
Adam Grecu, utilizator
Nu e ceva programat, nu e vreo conspiratie, se incearca armonizarea clasificarii ocupationale cu cea internationala. Administrator de imobile nu e chiar acelasi lucru cu cel de condominii, cel de imobile se incadreaza la categoria "Domestic housekeepers" , cel de condominii la "Building caretakers" - adica e si casier, contabil, achizitor, manager de lucrari de reparatii si intretinere, etc.
Toti fac parte dintr-o grupa mai mare: Supraveghetori de cladiri si gospodarii
[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 1 August 2022
latka, utilizator
Eu stiu ce ziceti dvs. ref. -...armonizarea clasificarii ocupationale cu cea internationala, dar sa nu-mi zica mie nimeni ca acele cursuri pe care eu le-am facut, nu mai sunt valabile. Ca drept dovada, la TM, niste oameni suparati au actionat in instanta aceasta harababura si din cate am inteles, li s-a dat dreptate.
Eu va pot pune la dispozitie o fotocopie a Cerificatului de calificare in meseria de administrator de imobile si o sa observati ca in antetul formularului gasiti acelasi minister, aceleasi combinatii de organe... Ca ei vor sa armonizeze, pai de acum inainte sa ii numeasca cum vor, dar sa opreasca prostia aceasta ca trebuie facute alte cursuri de calificare - ca daca-i vorba despre asta, atunci trebuie reconfigurat tot sistemul de invatamant si calificare ceea ce mi se pare de-a dreptul aberant. In fine, v-am mai spus, pe mine nici nu ma prea deranjeaza situatia. Incerc de ceva vreme sa aduc aici pe cineva, sa se ocupe de toata treaba - adica de-a dreptul si cel de condominii la "Building caretakers" - adica e si casier, contabil, achizitor, manager de lucrari de reparatii si intretinere, etc., de parca noi, cei mai "oxidati" ce mama dracului am facut pana acum? Le-am facut pe toate, ba chiar si mai mult, dar de unde sa stim ca nu eram "Building caretakers", ci eram niste amarasteni de administratori...
PS. Nu te supara @latka, am abuzat de termenii dvs., doar asa ca i-ati prezentat aici si in contextul discutiei. O parte dintre noi, chiar nu aveam cunostinta de asa ceva, intelegeti, da?
Ultima modificare: Miercuri, 3 August 2022
Adam Grecu, utilizator
Eu inteleg bine ce va "doare" si sunt de acord ca, in lipsa de ceva mai inteligent, pentru a desparti cele doua meserii distincte, adica cei care au grija de gospodarii individuale, fata de cei care se ocupa de condominii (blocuri multietajate, complexe rezidentiale, etc) au trintit-o in graba pe aia cu : "mai facem un curs".

Nu am dorit decit sa arat ca notiunea de administrator de imobile a fost minimalizata in COR doar la cea de gospodarie individuala. Nu o luati asa de personal.

Alte discuții în legătură

Atestatul de administrator condominii alindobre alindobre Conform legii 196/2018, pentru a putea desfasura activitatea de administrare, este necesar ca persoana in cauza sa obtina un atestat de administrator ... (vezi toată discuția)
Administrator imobil caradis caradis Buna ziua. Daca am absolvit scoala de administratori acum 10 ani obtinand diploma de calificare profesionala este obligatoriu pentru obtinerea atestatului de a ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator dritaS dritaS Am obținut atestatul de administrare imobile în urmă cu aproximativ 10 ani.In 2013 când era obligatorie înființarea unei persoane juridice privind ... (vezi toată discuția)