Buna imi poate spune cineva ce daune pot cere de la companie dupa urmatoarea situatie
Buna ziua!Am avut zborul la data de 25.12.18 cu destinatia Kharkiv..Sunt nemultumita de urmatoarele conditii:
1.Schimbarea destinatiei cu un aeroport din Kiev(La 20 min distanta au aterizat 2 avioane pe aeroportul din Kharkiv)
2.Am fost transferati la hotel Kiev cu un autocar fara incalzire(Timp de o ora si ....am mers cu autocarul la o temperatura ca afara cu un copil de 4 ani)
3.La data de 25.12.18 nu am fost asigurati cu hrana si apa
4.Am fost transferati in Kharkiv la data de 26.12.18 cu autocarul am parcurs aceasta distanta in 22h nefiind asigurati cu hrana si apa
5.Am ajuns la destinatie cu o intirziere de 43h 25.12.18 ora 7.00 si am ajuns la 27.12.18 ora 8.00
6.Am fost expusi la conditii care ne,au pus sanatatea in pericol mie si copilului meu (lipsa hranei,apei si frig)
Va aflati in situatia unui zbor anulat asa cum este precizat in Regulamentul (CE) 261/2004.
Conform acestui regulament aveti dreptul sa solicitati despagubiri care sunt stabilite intre 250-600 euro, in functie de distanta zborului. insa, avand in vedere particularitatile situatiei dv., respectiv v-au fost incalcate drepturile referitoare la redirectionarea catre destinatia finala in conditii similare de transport, nu v-a fost asigurata hrana si caldura, intarzierea totala de 44h, frigul suportat etc. cred ca puteti obtine despagubiri suplimentare in instanta.
Exista in general probleme cu daunele pe acest domeniu.
Insa, in cazul dvs. pare sa fi fost o adevarata tortura.
Sfatul meu ar fi sa le adresati o cerere prin care sa le explicati situatia si le cereti direct daune.Ar fi bine sa va redacteze un avocat cererea dar problema este ca nu se stie daca se va merita in sensul de a va recupera banii dati la avocat deoarece ei sunt foarte bine acoperiti juridic.Desi avocatul le poate ridica foarte multe probleme pot avea si ei contraargumente pertinente.
Ati avea varianta sa cereti fara avocat daune si dupa ce va raspund ei in scris sa apelati la avocat pentru o consultatie si un studiu de caz daca constatati ca motivele lor sunt fara un fundament puternic.In acest caz ar trebui sa le precizati toate suferintele in detaliu si tot ce ati simtit pe durata de timp cat ati fost transportati atatea ore.
Este foarte greu de castigat un proces cu aceste firme si exista foarte multe probleme juridice.Nu stiu pe cineva ( avocat) care sa fi castigat un proces cu ei, iar eu nu am avut proces cu ei.
Legea ii si favorizeaza dar daca se constata incalcari ale legii ( atat in sens restrans cat si in sens larg ) pot pierde procesul pentru ca si ei sunt oameni...
Depinde foarte mult daca au respectat sau nu normele la care erau obligati, iar daca le-au respectat trebuie analizat daca nu cumva trebuia sa va acorde mai mult decat v-au oferit in conditii concrete.Din acest punct apar interpretarile de fapt si de drept unde se va face diferenta pe aparari elevate in fata instantei de judecata.Nu stiu daca au avocati straluciti dar daca legea ii ajuta aveti nevoie de avocat care sa le fie net superior ca sa piarda procesul si sa obtineti despagubiri mari.
De aceea va ziceam ca este foarte mult de analizat si sunt foarte greu de prins pe picior gresit.
Deci am primit asa raspuns de la ei..
Dar chiar si din ce spun ei ...doar aterizarea la alt aeroport este justificata in rest nimik...si in ce priveste transportul pina la hotel Doamna de la informatii ne,a spus clar ca daca plecam cu transportul nostru la hotel compania nu ne reintoarce banii pentru taxi.......
Cu permisiunea dumneavoastră, dorim să vă prezentăm în continuare motivul care a stat la baza devierii zborului W6 4487, programat pe ruta Londra Luton (LTN) – Kharkov (HRK), din data de 25 decembrie 2018. Cursa dumneavoastră a fost deviată pe aeroportul din Kiev Zhulyany (IEV), din cauza condițiilor meteorologice incompatibile cu aterizarea în siguranță pe aeroportul din Kharkov (ninsoare însoțită de vânt puternic).
Vă rugăm să aveți în vedere faptul că acest eveniment nu a putut fi prevăzut sau evitat de către compania noastră, în pofida adoptării tuturor măsurilor rezonabile, fiind încadrat în categoria circumstanțelor extraordinare, definite, în conformitate cu Regulamentul European, astfel:
”CIRCUMSTANŢE EXTRAORDINARE: cauze şi / sau circumstanţe independente de controlul rezonabil al Wizz Air, care nu ar fi putut fi evitate nici în condiţiile aplicării tuturor măsurilor corespunzătoare de siguranţă, incluzând printre altele, dar fără a se limita la: catastrofe naturale; instabilitate politică; condiţii meteorologice incompatibile cu operarea zborului în cauză; riscuri de securitate, greve; probleme neprevăzute de siguranţă a zborului şi decizii privind controlul traficului aerian legate de o anumită aeronavă într-o anumită zi, care duc la întârzieri de lungă durată sau la anularea unuia sau mai multor zboruri realizate de aeronava respectivă.”
Vă asigurăm că interesul nostru principal îl reprezintă siguranţa pasagerilor noştri, de aceea suntem nevoiţi ca în astfel de situaţii să luăm decizii care nu sunt întotdeauna uşoare, însă sunt necesare. Dorim să vă prezentăm, în continuare, obligațiile companiei noastre în cazul amânării prelungite a unui zbor, stipulate de Condițiile Generale de Transport Wizz Air și de prevederile legislației europene în vigoare:
”16.2. Dreptul la asistență
16.2.1. Dacă aveți dreptul la asistență, conform Regulamentului 261, vă vom oferi gratuit:
a) mese și băuturi răcoritoare direct proporționale cu timpul de așteptare pe perioada întârzierii;
b) asigurarea cazării la hotel sau rambursarea costurilor pentru cazare la hotel în cazul în care - este necesară o ședere pentru una sau mai multe nopți sau - este necesară o ședere suplimentară față de cea prevăzută de Dumneavoastră la Punctul de plecare;
c) asigurarea transportului sau rambursarea costurilor de transport dintre aeroport și locul de cazare specificat în Articolul 16.2.1 b) (hotel sau altele).
Veți avea dreptul să solicitați doar serviciile menționate în Articolul 16.2.1 a) pe perioada de așteptare cauzată de întârziere.
Vă vom rambursa costurile de asistență menționate în Articolele 16.2.1 b) și c) până la o sumă rezonabilă, pe baza facturilor.
16.2.2. În plus, vă oferim dreptul la două apeluri telefonice gratuite și la mesaje prin telex, fax sau email sau la rambursarea costurilor verificate suportate pentru serviciile de comunicație.
16.2.3. Nu vom oferi serviciile menționate în Articolul 16.2.1 în cazul în care acestea ar conduce la întârzieri suplimentare ale zborului.”
Conform celor prezentate, în cazul întârzierii prelungite a unei curse, operatorul de transport aerian se obligă să asigure pasagerilor afectați de această situație, alimente și servicii de comunicație pe perioada de așteptare a zborului. În măsura în care această asistență nu poate fi furnizată de către compania noastră, oferim, pe baza chitanțelor aferente transmise către acest Departament, decontarea tuturor acestor costuri suportate de către pasageri.