Bună ziua. Tocmai am preluat o firma (am devenit asociat și administrator). Firma avea un angajat care lucra la firma de 10 ani. Acum am aflat că el de fapt nu a fost angajat cu hârtiile in regulă și urmează să dea firma in judecată. După cum a povestit el a cerut adeverințe de la contabil cum că e angajat și a și avut credite bancare pe baza acestor adeverințe. Nu cunosc detaliile încă, dar întrebarea mea este daca mă afectează asta cu ceva sau ce consecințe pot rezulta din acest proces ? Va mulțumesc.
In acest caz, daca instanta constata ca a existat raportat de munca , atunci va trebui sa-i incheiati c.i.m., sa-i platiti salariile si contributiile, sa depuneti declaratia D112 rectificativa pentu perioada respectiva etc.
Înseamnă că eu voi fi tras la răspundere (prin firma) ? Deși am preluat firma doar de o săptămână ? Răspunderea nu e pe administratorul care a făcut angajarea și care nu a plătit după angajat ?
Nu cred ca veti fi tras la raspundere pentru firma daca nu ati cunoscut situatie, nu veti fi trans la raspundere in mod personal. Insa, societatea va raspunde.