avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 446 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Taxa de reziliere abonament
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Taxa de reziliere abonament

Buna ziua,

In luna noiembrie 2018 am facut un abonament de 5E fara telefon.
Nu am achizitionat nicio oferta ci doar am transformat o cartela Pre Pay intr-una de abonament.
Dupa cateva zile Orange mi-au oferit ceva mai bun si am decis sa ma portez la ei.

Am primit dupa o luna factura in care este specificat ca trebuie sa achit o taxa de justa despagubire de 400 de lei.

Eu mai avand inca un abonament cu telefon la ei pe un alt numar pe care il platesc lunar. Mi-a inchis ambele abonamente doar pentru ca am refuzat sa achit taxa de reziliere.

Am facut reclamatie la ANPC, nu mi-au dat dreptate. Si in plus de asta mi-au raspuns dupa 1 luna si jumatate.
Cel mai recent răspuns: Georgiana Uica , utilizator 14:38, 13 Februarie 2019
Buna ziua,

este nelegala practica acestui operator. Legea prevede clar ca incetarea inainte de termen a unui aastfel de contract nu poate atrage plata unei despagubiri. Singura posibilitatea in care un consummator poate fi tras la raspundere este atunci cand prin incheierea conventiei a beneficiat de un avantaj, pe care acum trebuie sa il restituie - de exemplu un telefon gratis sau la un pret promotional.
Buna ziua,

Va multumesc pentru raspuns, am facut o sesizare la ANFM pentru a analiza in ce conditii ANPC Dambovita a luat aceasta decizie, o sa redeschid din nou o reclamatie ANPC, iar daca voi primi acelasi raspuns o sa inaintez o plangere in instanta.

Mi-as dori foarte mult sa ma indrumati in ceea ce priveste pasii de urmat pentru plangerile in instanta, voi cere daune morale pentru ca mai bine de o luna am avut abonamentul pe care l-am platit lunar, suspendat. Acest numar fiind personal, este inregistrat la banca, la serviciu, pe el sunt inregistrate conturi de retele sociale si de email, recuperare date personale, recuperare parole samd. care se vor pierde, mi s-a emis si factura de plata pe langa taxa de justa despagubire de 150 de lei desi nu-l mai pot utiliza din 31.12.2018 + penalitati de intarziere plata de 0,5%/zi.

Acest operator m-a periclitat activitatea si mi-a restrans drepturile de consumator obligandu-ma sa platesc in avans pentru un serviciu de care nu beneficiez.

Multumesc,
Buna ziua,
va sfatuiesc sa solicitati in scris explicatii de la operator. Ar fi bine sa le trimiteti un email si sa le cereti sa detalieze de ce considera ca le datorati acele sume in conditiile in care legea interzice astfel de practici. Aratati si pierderile pe care le suferiti - politicos, fara patima solicitand sprijin. Va vor fi de folos in instanta indiferent daca ei raspund sau nu.
Buna ziua,

Revin cu update, din pacate nu am rezolvat nimic cu vorba buna, astazi SIM-ul a fost dezactivat.
Practic pot doar sa ma adresez instantei.

Mai jos raspunsul primit:


''Cu privire la textul de lege la care faceti referire in sesizarea curenta, in cele de mai jos veti regasi informatiile explicative:

Legea Nr. 161/2010 este actul normativ care modifica art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Atat Codul consumului cat si Legea nr. 193/2000, dau o definitie clara a ceea ce inseamna consumator.

Potrivit art.1 din Codul Consumului - Prezenta lege, denumita in continuare Codul, are ca obiect reglementarea raporturilor juridice create intre operatorii economici si consumatori, cu privire la achizitionarea de produse si servicii, inclusiv a serviciilor financiare, asigurand cadrul necesar accesului la produse si servicii, informarii lor complete si corecte despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor impotriva unor practici abuzive, participarii acestora la fundamentarea si luarea deciziilor ce ii intereseaza in calitate de consumatori.

Potrivit Codului Consumului (definitii, pct.13) definitia consumatorului este urmatoarea: Consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale;

Potrivit art. 2, alin. 1 din Legea Nr. 193 Republicata*/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumator, definitia consumatorului este: Prin consumator se intelege orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in temeiul unui contract care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale.

Avand in vedere cele mentionate mai sus, in cazul persoanelor fizice – ce detin titlu de consumator – nu se aplica taxa de reziliere (aceasta este valabila doar in cazul persoanelor juridice), ci o despagubire agreata printr-un contract agreat de ambele parti contractante calculata in functie de numarul de luni ramase pana la expirarea acestuia, precum si orice alte taxe stabilite in Termenii si Conditiile Generale aferente contractului pentru tipul de serviciu activat.

Sentinta definitiva din dosarul 914/2/2015 vizeaza caracterul abuziv al unor clauze din contractele de servicii de comunicatii electronice incheiate in anul 2013 cu anumiti clienti Vodafone, clauze care au fost intre timp eliminate in totalitate, respectiv inlocuite. Aceste clauze nu se mai regasesc in niciun contract de adeziune în curs de executare sau in contracte preformulate de acelaşi tip, destinate a fi utilizate în cadrul activităţii profesionale.

Prin urmare, va rog sa aveti in vedere faptul ca, pe parcursul investigatiei (care a inceput in anul 2014) si ulterior a procesului mai sus mentionat, societatea Vodafone a efectuat modificari ale acestor clauze, majoritatea fiind eliminate, iar unele au fost reformulate astfel incat sa indeplineasca cerintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (“ANPC”).

Pentru orice informatii suplimentare necesare legate de situatia platii facturilor, rugam petenta sa contacteze Departamentul nostru de Plati prin apel gratuit la *224 sau la numarul de telefon (037)202.22.44, de luni pana vineri intre orele 08.00 – 20.00 si sambata, in intervalul 08.00 – 14.00.

Va stam la dispozitie pentru orice solicitare legata de serviciile noastre


Cu stima,

Cristian Mitrica

Specialist Relatii Clienti


Multumesc,
Ultima modificare: Miercuri, 13 Februarie 2019
Georgiana Uica, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract euprotopopescu69 euprotopopescu69 Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. ... (vezi toată discuția)
Sticeva de noul proiect de lege prin care s-a scos taxa de reziliere inainte de terminarea unui contract daca a fost publicat in monitorul oficial?? ANNA DOBRESCU ANNA DOBRESCU Proiectul de Lege pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele ... (vezi toată discuția)