O firma isi desfasoara activitatea intr-un apartament de locuinte. Schimba destinatia din locuinta in sediu punct de lucru, cabinet stomatologie, 2 cabinete si laborator de tehnica dentara. Semneaza o "conventie" cu asociatia de proprietari prin care se obliga sa plateasca o suma stabilita de Statutul asoc. de propr. pt. firme care primesc la sediu alte persoane, -
- suma ce urmeaza a se depune de administrator pt. a constitui un fond de reparatii.
Firma a platit conventia citeva luni, dupa care nu a mai fost de acord sa plateasca
La fel au facut si o Farmacie care functioneaza intr-un ap. cu 2 cam. si un punct alimentar care functioneaza intr-o garsoniera, si un cabinet de avocatura, si o alta firma de medicamente, s-au coalizat si nu vor sa mai faca conventii anuale cu asociatia.
Toate reparatiile sunt platite la cota-indiviza de locatarii scarii, persoanele care frecventeaza si viziteaza firmele creaza multe neplaceri proprietarilor. Peretii sunt plini de reclame ale firmelor pt. care nu vor sa plateasca nimic asociatiei.
Unde ne putem adresa, in baza carei legi putem cere sistarea autorizatiei de functionare, a firmelor care nu-si respecta obligatiile contractuale ?
Nu puteti solicita anularea autorizatiei de functionare pentru ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a solicita instantei asa ceva, dar puteti sa faceti o notificare in scris acelor societati comerciale pentru a-si respecta obligatiile ce si le-au asumat prin contractul incheiat cu Asociatia de proprietari, in caz contrar ii veti actiona in instanta.
Cu privire la Cabinetul de avocat, acesta nu este o persoana fizica autorizata care desfasoara activitati economice, autorizarea sa are la baza conditiile impuse de Legea speciala - Legea nr. 51/1995 republicata, astfel incit autorizarea sa nu este conditionata de acordul asociatiei de proprietari in vederea desfasurarii activitatii sale in acel imobil. Acest cabinet nu are obligatia de a negocia si de a plati asociatiei vreo suma de bani in plus, fata de cotele de intretinere pe care le avea imobilul si anterior, deoarece activitatea de consultanta nu implica un du-te-vino ca la farmacie, magazin, stomatologie, cabinet medical. Daca, in schimb cabinetul este infiintat sub forma unui S.R.L., va avea aceleasi obligatii ca orice societate comerciala.
Cu privire la firmele luminoase sau nu, atâta timp cât acestea se afla atârnate pe părţile comune - faţade, scări interioare, lift etc. , firmele - indiferent ca este cabinet avocat, cabinet medical, magazin sau farmacie trebuie să incheie cu asociatia un contract, sau un acord în care sa se prevada in ce mod vor achita asociatiei o anumita suma de care vor beneficia toti proprietarii acelui imobil, pentru ca nimeni nu detine o cota de proprietate stabilita si identificata ci o cota in indiviziune, iar toate cistigurile cit si cheltuielile aferente cu intretinerea acestora sunt in sarcina, respectiv in avantajul tuturor proprietarilor. Pentru aceasta, le trimiteti o notificare in scris, in caz contrar ii veti actiona in judecata pentru incalcarea dreptului de proprietate in indiviziune.
Pentru actionarea in judecata este bine sa angajati un avocat, singurul specialist in astfel de cazuri.
av. Corina Capota
Succes!
Multumesc foarte mult pentru raspuns.
V-am urmat sfatul si firmele au inceput , incet, incet, sa constientizeze faptul ca au facut o conventie pe care trebuie sa o respecte si sa accepte sa-si plateasca datoriile. Altii au facut reclamatii la Consiliul local al Primariei, s-au invocat prevederile art. 36 din HG 400/2003 si sanctiunile prevazute de Legea 234/2002.
Speram sa solutionam totusi pe cale amiabila, altfel avind pregatit si un plan B, cu un avocat, deoarece suma pe care o are de recuperat asociatia de la aceste 7 firme este considerabila.
Multumesc inca o data pentru ajutor.