buna ziua, am o intrebare legate de acordare CO
sunt angajat de 6 luni si mi s a spus ca nu pot inca benefia de CO.
Daca Codul Muncii nu face referire la nicio perioada de timp minima lucrata, firma poate impune prin RI o asmenea perioada?
si daca da, eu nu trebuie sa beneficiez de concediu in anul care a trecut?
multumesc
1. Daca Codul Muncii nu face referire la nicio perioada de timp minima lucrata, firma nu poate impune prin R.I. o astfel de perioada.
Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate.
2. Trebuie sa beneficiati de concediu pentru anul care a trecut.
3. Incalcarea dreptului la concediu de odihna anual si neacordarea acestuia poate atrage si raspunderea patrimoniala a angajatorului in conditiile art. 253 alin. (1) din Codul muncii, potrivit caruia angajatorul este obligat, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, sa il despagubeasca pe salariat in situatia in care acesta a suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului in timpul indeplinirii obligatiilor de serviciu sau in legatura cu serviciul.
De asemenea, puteti sesiza Inspectia Muncii sau ITM-ul, intrucat aceste institutii au atributii de control in ceea ce priveste stabilirea si acordarea drepturilor salariale, precum si a celorlalte drepturi decurgand din munca prestata.