avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 525 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... decizie de preaviz
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

decizie de preaviz

buna ziua.
sunt inginer la o firma de constructii. astzi am primit hartiile de preaviz pentru desfacerea contractului de munca incepand din data de 16 decembrie. eu vreau sa stiu:
1. exista posibilitatea de a face ceva pt a nu ni se desface contractele de munca, avand in vedere k noi avem restanta 21 de zile de concediu legal pe acest an, concediu care ar fi trebuit sa inceapa din 16 dec?
2.daca nu exista aceasta posibilitate, angajatorul trebuie sa ne plateasca pana in data de expirare a preavizului toate datoriile banesti pe care le are fata de noi la zi, inclusiv plata concediului legal si o indemnizatie egala cu un salariu (pt faptul ca ne trimite in somaj)?
VA MULTUMESC!
Cel mai recent răspuns: ioanna_c , utilizator 22:30, 18 Noiembrie 2009
mai am o intrebare totusi , daca sunteti amabili.
Este adevarat ca o firma nu poate trimite angajatii in somaj decat daca are platite pentru acestia toate impozitele obligatorii?
Daca ar fi asa, asta inseamna ca ii conditioneaza in plata salariilor, pentru ca mie mi-e teama ca nu as primi restul de plata pe care il am de la aceasta firma (aproape de o suta de milioane) - si asta ar fi durerea mea ce mai mare.
va multumesc
Pe adeverinta necesara la AJOFM angajatorul trebuie sa completeze numarul si data declaratiei precum si numarul si data ordinului de plata privind achitarea obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale.
ok, asta am inteles, insa firma se poate sustrage de la plata acestor salarii, respectiv a impozitelor pe motiv k nu are bani? ... deci intr-un cuvant sa nu ni se plateasca lichidarea la zi atunci cand expira preavizul?