Buna ziua.
Pe scurt: avem o problema cu o pers fizica ce nu achita o factura scadenta la 30.11.2018 pe motiv ca mobilierul nu este montat corespunzator si nu doreste sa il achite integral (ba sa rezolvam reclamatiile, ba sa stornam factura si sa achite doar ce pot accepta, etc). Dupa adresa primita de la client cu termen de raspuns 10.02.2019 ni se precizeaza ca vor apela la instantele de judecata.
Exista vreo sansa de a castiga aceasta clienta in instanta, in conditiile in care factura pentru mobilierul montat pana la 30.11.2018 nu este achitata pana in momentul de fata? Tot mobilierul valoreaza aprox. 40 000 lei iar factura neachitata este de 20 000 lei.
Multumesc anticipat pentru raspuns!
O zi frumoasa!
Buna ziua,
Ar fi interesant de stiut daca ati avut un contract incheiat cu persoana respectiva sau a fost facut mobilierul doar pe comanda ferma, fara a avea la baza un contract.
Mobilierul a fost facut pe comanda ferma, avem oferte de pret transmise insa din nefericire, nu avem incheiat contract (desi avem unul disponibil).
Mobilierul este realizat la comanda, discutiile purtate cu clienta s-au intamplat pe whatsapp iar ofertele sunt realizate si actualizate conform dimensiunilor spatiiilor si specificatiilor dorite si acceptate de catre clienta.
S-a incasat avans conf. oferta (detaliu pe factura).
In principiu, as vrea sa stim sigur ce sa demaram - apelam la recuperatori creante sau ne pregatim cu un avocat in dotare si asteptam sa ne intenteze proces.
Eu, ca administrator, sunt insarcinata, mai am 2 saptamani pana la termen si impreuna cu sotul (asociat cu mine in firma si persoana care a montat mobilierul) avem impresia ca toate actiunile acestor 2 soti sunt intimidante si practic ne obliga sa efectuam niste actiuni false impuse de ei in adresa primita, intr-o situatie destul de stresanta-cel putin pt mine - mai ales ca ei au 2 copii gemeni - sarcina cu probleme.
Inainte de a se ajunge aici, era o colaborare acceptabila in care ne intelegeam si se comportau ca niste prieteni pentru noi.
Buna ziua,
Opinia mea este sa actionati dvs. legal.
Asta inseamna: o notificare trimisa prin avocat sau executor catre debitor. Apoi daca tot refuza, deschideti actiune in instanta.
La „recuperatori de creante” apelati dupa ce aveti un titlu executoriu. Factura pe care o aveti dvs. nu reprezinta titlu executoriu. Doar hotararea judecatoreasca ce o veti obtine, va fi considerat titlu executoriu.
Aveti macar un proces verbal, o hartie semnata de doamna, discutii pe whatsapp care sa ateste starea mobilierului primit si calitatea montajului?
Sa nu fie nevoie de asta la un eventual proces, daca tot invoca calitatea montajului pentru neplata facturi...
Avem un proces verbal semnat de ambele parti insa neconformitatile si reclamatiile acestora sunt primite la 3 zile calendaristice pe whatsapp, de la finalizarea montajului bucatariei.
Calitatea montajului este "interpretata" de acestia ca fiind incorect, tot la 3 zile calendaristice.
Din proces verbal rezulta ca atat bucataria cat si restul mobilierului sunt in perfecta stare de functionare si nu au avut nimic de reclamat la momentul semnarii.
Ca probe (sau cum se numesc) avem toata discutia de la inceput pana la sfarsitul acesta provizoriu, pe whatsapp printscreen-uri realizate in decembrie 2018 de pe laptop, proces verbal semnat pt mai multe piese de mobilier montate, factura avans-achitata, factura de inchidere-neachitata si oferte de pret realizate si refacute dupa adaugari ale clientei.