avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plati selective din lista de plata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plati selective din lista de plata

As dori sa va cer opinia dar si ce ar trebui facut avand o baza legala in urmatoarele situatii din ce in ce mai des intalnite.

Legea care reglementeaza activitatea in asociatiile de proprietari, dupa cum ii este si numele se adreseaza proprietarilor din condominii si foloseste aceasta terminologie. Ce este de facut atunci cand proprietarii inchiriaza apartamente dar nu lamuresc anumite aspecte cu chiriasul cand vine vorba despre fondul de rulment sau de reparatii. Sunt situatii cand chiriasul achita prin banca strict doar intretinerea la virgula mentionand ce reprezinta suma achitata, lasand fondul de rulment sau de reparatii din aceeasi lista de plata neplatit cu lunile. Macar in legea veche se specifica faptul ca in cazul in care chiriasul participa la cheltuielile curente, atunci va plati si fondul de rulment. In legea noua nu mai apare nimic care sa lamureasca situatiile in care stau chiriasi. In cazul in care s-a procedat asa, chiariasul a platit doar intretinerea si asa apare pe extras, i-am scazut datoria cu intretinerea, fondul de rulment si reparatii ramanand restant si acumuland penalizari.

Exista vreun articol de lege care obliga la stingerea datoriilor intr-o anumita ordine sau poate hotari adunarea generala acest lucru? Ori se merge in instanta pentru neplata restantelor la fondurile de rulment si reparatii? Multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 10 Februarie 2019
Almaris, utilizator
Cel mai recent răspuns: Bloc Expert , Administrator imobile 11:41, 12 Februarie 2019
Fondurile de rulment si de reparatii revin de drept in sarcina proprietarului apartamentului
In cuprinsul contractului de locatiune,partile pot conveni concret asupra obligatiilor financiare ce le revin in perioada de derulare contract
Exista dispozitie expresa care prevede ordinea de stingere a datoriilor respectiv se achita debitele cele mai vechi concomitent suma de baza plus penalizarile aferente
In situatia in care se inregistreaza in debit sume cu titlu de restanta,-indiferent de natura acestora,conform disp L nr 196/2018,administratorul de imobil are obligatia sa notifice proprietarul de existenta debitului
Proprietarii au cunostinta de sumele neachitate, dar se fac ca ploua. Iar legea 196/2018 nu ajuta cu nimic in lamurirea chestiunilor privind chiriasii, mai ales cand stau fara contract. Din lege se intelege ca toate cheltuielile comune revin proprietarului, nu numai cele cu fondurile, fara sa spuna nimic de cazurile in care apartamentul este inchiriat, Iar oamenii de rea credinta profita de asta, fie proprietari, fie chiriasi, punand asociatia in situatia in care nu le poate pune in fata un text clar de lege pe care sa il aiba in vedere. Singura varianta care mai ramane este mersul in instanta cu proprietarul.

Va rog sa imi spuneti care este dispozitia care prevede ca se sting datoriile cele mai vechi. Incerc sa schimb ceva, desi chiriasii respectivi au grija sa scrie la explicatii cand fac plata prin banca ce reprezinta suma, respectiv doar intretinere, lasand fondurile neachitate. Sau ma gandesc ca poate decide asociatia asta, nu stiu daca exista baza legala clara. Cu multumiri!
Ultima modificare: Luni, 11 Februarie 2019
Almaris, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca dvs nu ati convenit de la inceput cu acei chiriasi sa plateasca inclusiv fondurile, nu este treaba lor sa le plateasca. Ei pot sta in chirie o perioada limitata, iar acele fonduri se platesc in contul apartamentului.
Daca la fondul de rulment mai pot sa apara discutii (de dimensionare in functie de intretinerea platita, de posibilitatea returnarii in cazul vinderii apartamentului etc), fondul de reparatii se refera strict la lucrarile efectuate in blocul in care sunteti propietar si nici nu este supus unor eventuale returnari.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ma gandesc si la o alta modalitate de rezolvare. Deoarece asociatia este infiintata inaintea intrariin vigoare a legii 196 voi propune modificarea statutului in care sa se prevada explicit ca pentru un apartament se vor incasa banii cash sau in cont astfel incat sa stinga datoria cea mai veche pentru acel apartament. Statutul va ajunge la judecatorie si vom vedea daca judecatorul va obiecta cu privire la aceste mentiuni sau le va considera legale.
Deci sa inteleg ca dvs doriti ca cei care va sunt chiriasi sa va plateasca cu forta niste costuri care nu sunt ale lor.
Parerea mea, decat sa va consumati energia cu modificarea statutului, mai bine, treceti periodic pe la casieria asociatiei si va achitati fondurile, daca tot sunteti proprietar.
Si nu trebuie neaparat sa modificati statutul, chestia asta este prevazuta in codul civil. Doar ca atunci s-a facut codul civil, legiuitorul nu s-a gandit ca o sa apara si proprietari cu pretentia sa le plateasca chiriasii costurile.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protocol predare/primire bani, documente si materiale intre 2 asociatii de proprietari iapost iapost Buna ziua, Deschid acest subiect in atentia celor care au mai participat la predarea/primirea patrimoniului intre 2 asociatii si care vor avea amabilitatea sa ... (vezi toată discuția)
Plata cote intretinere IoanaLazar IoanaLazar Buna seara, Exemplu : apartament inchiriat, fostii chiriasii au fugit lasand intretinerea neachitata 4 luni. Proprietarul se declara in imposibilitate de ... (vezi toată discuția)
Fondul de reparatii si fondul de rulment Miorina Miorina Se pot aplica penalitati unui proprietar care nu vrea sa achite FONDUL DE REPARATII ? El achita lunar cotele la intretinere dar nu vrea sa achite fondul de ... (vezi toată discuția)