Angajat plecat cu sume necuvenite din unitate (plată concediu de odihnă luat în avans). În momentul de față este din nou angajatul nostru, cum să procedăm pentru a-i reține suma datorată?
Avem un angajat pecat din companie cu datorii; respectiv concediul de odihna necuvenit.
La plecarea din companie nu s-au retinut sumele, angajatul a plecat cu nemotivate ( nu am avut de unde sa retinem suma);
In momentul de fata este iarasi angajatul nostru.
Cum sa procedam corect atat din punct de vedere legal cat si din punct de vedere fiscal/ contabil, pentru retinerea datoriei cu care a plecat ?
Este suficient un acord de plata facut cu angajatul?
Iar suma de bani sa fie incasata prin caserie si varsata in contul de cheltuieli si venituri?
Mai trebuie sa facem ceva ? rectificativa etc?
Ne intereseaza forma cea mai sipla; angajatul a plecat din companie in anul 2018 si este reangajat in anul 2019.
Forma cea mai simpla : incheierea unui acord, conform art.254 C.mun.
Un astfel de acord trebuie să cuprindă referiri la următoarele aspecte:
- Recunoașterea de către salariat a faptului ca a incasat o suma nedatorata de la angajator;
- Detalii cu privire la suma in cauza si valorarea sumei;
- Modalitatea prin care va fi restituita suma (de exemplu, plata într-o singură tranșă, în rate, data la care se efectuează plata/plățile).
- Aspecte legale de neplata ratelor .
Se poate face plata pe dispozitie de plata in financiar fara sa mai fac rectificativa la luna respectiva?
Pur si simplu sa inregistrez suma in contul de cheltuieli si venituri.