avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 463 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Amendare pentru anulare rezervare hotel
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Amendare pentru anulare rezervare hotel

Buna ziua! In data de 28 ianuarie 2019 am facut rezervare la Hotel Casa Andu, Busteni, pt perioada 11.02 - 19.02, 1 camera, prin aplicatia Booking.ro. In data de 11.02.2019 am cerut anularea rezervarii, din motive legate de sanatatea copilului - o viroza sezoniera care a debutat in noaptea de 10 spre 11 feb 2019. Cererea de anulare a fost acceptata, insa, SURPRIZA! Am fost anuntata de catre Hotel Casa Andu ca sunt obligata sa fac plata unei nopti de cazare (cont bancar) , ca urmare a cererii de anulare a rezervarii camerei, in caz contrar se va recurge la chemarea mea in instanta!
1.Va rog sa imi spuneti daca este sau nu un abuz, sau daca este conform vreunei legi in vigoare - pana in prezent, nu am auzit de o asemenea... si sunt absolut constrernata si revoltata!
Multumesc!
Ultima modificare: Joi, 14 Februarie 2019
ssimionescu, utilizator
Cel mai recent răspuns: Demos , utilizator 12:46, 19 Februarie 2019
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu aveti de ce sa fiti consternata și revoltată,este firesc ca in astfel de cazuri sa se perceapă o penalizare,sunt locații în străinătate care nu returnează sumele plătite integral .Trebuie sa cititi conditiile pe pagina hotelului respectiv de pe booking si o sa va lămuriți.Banuiesc ca nu ati facut rezervarea cu un card de credit pentru ca altfel isi trăgeau singuri banii.Mai mult ca sigur pt 2-300 de lei contravaloarea unei nopți de cazare nu o sa faca demersuri în instanta este mai mare efortul.
Mii de multumiri pentru raspuns, domnule avocat!
Am revenit cu acest mesaj pentru a lamuri situatia. Hotel Casa Andutu este pensiune in Busteni, care la data rezervarii nu avea nicaieri specificat faptul ca orice rezervare anulata va fi penalizata in vreun fel anume. In prezent, este afisat pe site aceasta taxare. Insa nu aceasta este problema -e doar un aspect care denota abuzul, dar care in absenta unei dovezi imbatabile este total inutil.
Rezervarea s-a facut fara plata anticipata a unei cote-parti sau a platii integrale a costului - ceea ce conduce la asumarea de catre consumator a faptului ca, facand plata, isi asuma pierderea sumei in cazul anularii rezervarii.
Problema mea este ca nu stiu in baza carei legi, un proprietar de pensiune poate chema in instanta "clientul", pentru a i se achita contravaloarea unei nopti de cazare - cu atat mai mult cu cat acest fapt a fost publicat in urma cu cateva ore, ca anunt, pe site-ul pensiunii (fapt care presupune demersuri destul de laborioase pt a fi demonstrat). Eu admit si sustin ralierea la normele occidentale! Dar nu si ceea ce intra sub incidenta abuzului (si a escrocheriei). Asadar, va rog respectuos sa imi spuneti daca situatia are sau nu are temei legal, si daca da, care este legea in baza careia un patron poate obliga la plata/penalizare in cazul anularii rezervarii. Multumesc!
Ultima modificare: Joi, 14 Februarie 2019
ssimionescu, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nici eu nu cred ca o sa va dea în judecată.
La judecată se analizează tot.
Trebuie să rezulte clar ca aveau dreptul la acești bani.
Sa aveti dovada cu rezervarea si conditiile anulării dupa Booking.ro. întrucât daca ati facut prin ei rezervarea, conditiile de acolo va sunt opozabile.
Si dovada ca a fost bolnav copilul va ajuta la o judecată.

Avocat Claudiu Lascoschi
Baroul București
Ultima modificare: Vineri, 15 Februarie 2019
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Va multumesc mult pentru raspuns! Cu respect!!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Problema mea este ca nu stiu in baza carei legi, un proprietar de pensiune poate chema in instanta "clientul", pentru a i se achita contravaloarea unei nopti de cazare -

E cu titlu de despagubire pt faptul ca ati blocat posibilitatea inchirierii unei camere catre un alt client.

Eu admit si sustin ralierea la normele occidentale!

Cum ?

Ca nu or sa va dea in judecata e una, insa datorati o suma pt anulare, mai ales ca ati facut-o in ultimul moment.

Ce e drept, nu stiu de ce pe booking nu s-a afisat mesajul cu rezervare gratuita pana in data de.. sau pe site-ul pensiunii ziceti dvs ca nu erau afisate conditiile de retragere. ( e vb de retragere dintr-un contract, dvs contractand niste servicii pt o perioada).
Nu stiu daca era placut daca va duceati la pensiune si erau toate camerele inchiriate.. atunci vi se parea normal sa fiti despagubita ? Ati fi avut dreptul sa fiti cu diferenta intre cat costa la ei si ati platit pana la urma la altii. Oricum, asta e alta discutie.

Puteti alege sa nu platiti si probabil ca nu or sa va dea in judecata. Daca va da, va trebui sa angajati avocat sa va judecati.
Ultima modificare: Luni, 18 Februarie 2019
gi-jane2, moderator

Alte discuții în legătură

Rezervare prin booking,neonorata de pensiune! JASCU RALUCA JASCU RALUCA Buna seara.In data de 11.10.2018 am facut rezervare la o pensiune si am primit mail cu nnumarul rezervarii la ora 23,35 .Surpriza a aparut in jurul orei 2 cand ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani de la booking.com Razwy Razwy Buna ziua, As avea nevoie de sfatul dvs. in legatura cu urmatoarea problema: in luna august am calatorit in Macedonia si am rezervat o cazare pentru 3 nopti ... (vezi toată discuția)
Rezervare anulata gheoiu gheoiu acum 4 luni am facut o rezervare prin net la un site cunoscut, booking, acesta se ocupa cu rezervari de camere, pensiuni apartamente pt un concediu etc. acum ... (vezi toată discuția)