avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1290 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Salarizarea angajaților unei asociații de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Salarizarea angajaților unei asociații de proprietari: cum se face achitarea dărilor către bugetul de stat?

Va rog sa ma îndrumați cu privire la salarizarea angajaților unei asociații de proprietari.
Situația în fapt :
Asociația de proprietari are doi angajați cu CIM. În luna decembrie au primit, pe 06.12.2018, salariul aferent lunii Noiembrie, data la care au fost efectuate și plățile către bugetul de stat.
Tot în luna decembrie 2018 au primit pe data de 20 salariul aferent lunii în curs, deci înainte de sfârșitul lunii, iar plata dărilor către bugetul de stat a fost făcută la data de 11.01.2019 pentru salariile din decembrie.
În luna ianuarie 2019, pe data de 24, au primit salariul aferent lunii, deci înainte de sfârșitul lunii, iar dările către stat nu au fost efectuate pana la 31.01.2019.
În contractul individual de munca au menționat faptul ca plata salariului se face pana la data de 10 a lunii următoare.
Pentru clarificarea și normalizarea acestei situații va rog sa ma îndrumați și cu prevederi legale chiar și în cazul în care nu s-a procedat corect, dacă trebuie plătite penalități sau majorări, dacă dările către stat nu au fost achitate în conformitate cu prevederile legale.
Cu respect
Daniel Stoica
Ultima modificare: Luni, 4 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 16:33, 1 Martie 2019
Va multumesc pentru raspunsuri. In continuare voi proceda la sesizarea inspectorilor fiscali si a ITM. Daca acestia vor considera, in baza legislatiei in vigoare, ca se impun sanctiuni, penalizari, etc poate vor stabili si cine le va achita. In cazul in care va fi sanctionata asociatia de propietari, pentru plata salariilor inainte de data stabilita in CIM si a neachitarii taxelor catre stat, se va indrepta in instanta pentru recuperarea prejudiciului de la persoanele care vor fi gasite vinovate.
Situatia nu este singulara, doar in luna decembrie ci se repata si in ianuarie.
Daca puteti sa ma indrumati, pentru o buna informare, catre baza legala care permite plata integrala a salariului inainte de terminarea lunii, pentru luna in curs, fara a se cunoaste cate ore a lucrat angajatul, zile concediu medical, invoiri platite sau nu, etc.
Ultima modificare: Joi, 28 Februarie 2019
B10DSA, utilizator
Este dreptul dvs. sa depuneti sesizari unde doriti dar nu sunt indreptatite atata timp cat asociatia plateste salariile si darile catre stat in termenul legal.
Daca in contractul de munca scrie ca plata salariului se face pana cel tarziu in data de 10 a lunii urmatoare nu te impiedica nimeni sa-l dai si pe 25 in cursul lunii, la fel contributiile catre buget.
Calcularea si retinerea darilor se face la data platii salariului (platii integrale chiar daca este lichidarea in cazul celor care platesc avans si lichidare). Codul muncii nu iti permite sa platesti salariul nici inainte si nici dupa data inscrisa in CIM. Plata anticipata a salariului se face doar in anumite situatii. Daca platesti salariul si nu retii darile iar nu e legal. Daca intervine situatia ca angajatul se interneaza in spital si nu mai efectueaza orele de munca pentru care a fost platit anticipat sau lipseste ca are o treaba sau este invoit? La sfarsitul lunii, cand se intocmeste situatia cu prezenta si orele lucrate, il treceti prezent? Daca in codul fiscal este specificat ca la data achitarii salariului integral se calculeaza si se retin darile de ce sa procedam altfel.
Vreau doar sa se respecte prevederile legale de catre angajator si angajat.
Din surse personale am aflat ca nu este corect ca salariul sa fie achitat integral inainte da a presta munca, doar in situatii deosebite si nu repetitiv. Situatie in care se calculeaza si se retin darile care se achita catre stat. De la data platii salariului si pana la data platii efective a darilor catre stat se aplica majorari de intarziere si penalitati in aceasta situatie. Puteti intreba la ANAF ca sa va convingeti. Nu vreau sa se lucreze dupa cutume sau dupa cum fac si altii, ci doar asa cum prevede legea, pentru a evita sanctiuni care pot fi destul de mari, ex. asociatia a fost amendata cu 10000 lei pentru ca administratorul (care sincer nu a dorit) nu a fost angajat cu CIM, fiind incheiata o conventie civila, cu toate ca legea prevedea obligatia incheierii CIM, in sedinta comitetului executiv fiind mentionata ca angajarea sa fie in baza CIM, presedintele a semnat conventia civila. Cu ce sunt proprietarii vinovati? Cu nimic.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca nu aveti ce face, puteti sesiza si pe Papa de la Roma...
O intrebare; daca sunteti salariat - niciodata nu ati mai fost in situatia de a primi salariul mai devreme decat data prevazuta in cim?
- inspectorii ITM - verifica daca aveti salariati angajati, daca au cim, daca sunt inregistrati la inspectia muncii;
- inspectorii ANAF. verifica foarte simplu daca taxele si impozitele sunt declarate si achitate la Trezorerie...
Ce atributii aveti in cadrul as. prop. ? Alte probleme nu aveti?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

P.f.a. sau contract de muncã individual? mdeac13 mdeac13 Bună ziua. Am fost numit de curând administrator al unei asociaţii de proprietari şi am obţinut atestatul de administrator de imobil. În prezent ... (vezi toată discuția)
Alternativa salariala optima pentru asoc . propr cornelusha cornelusha Buna seara , spuneti-mi va rog , cum e mai bine pentru A.P. sa fie incadrati :adminul. presul si cenzorul ? Cu contract indiv. de munca,contract de mandat sau ... (vezi toată discuția)
Contract de muncă administrator bloc Damiana64 Damiana64 Mă adresez dvs cu o întrebare: cum se procedează la încheierea unui contract de muncă intre o Asociație de proprietări,că angajator și administratorul ... (vezi toată discuția)