Parintii mei au obtinut in luna mai 2017 autorizatie de constructie pentru un balcon situat la parter, pentru o persoana cu handicap (tatal meu). Au construit balconul, uitand sa anunte primaria de inceperea si finalizarea lucrarilor.
Intre timp, autorizatia a expirat (balconul s-a ridicat cand autorizatia era inca valabila), tatal meu a decedat, si mama mea doreste sa intre in legalitate cu acest balcon. Problema este ca am facut zeci de drumuri intre ISC, primarie, ingineri proiectanti, diriginti de santier, etc. Toti isi paseaza responsabilitatea de la unii la altii, si noi nu stim ce este de facut. Nu cunosc procedura legala, si toti oamenii cu care am discutat ma sfatuiesc sa merg in directii total diferite.
1. Cei de la ISC m-au trimis la primarie sa achit niste penalizari.
2. Cei de la primarie nu mi-au luat banii, mi-au dat o lista cu procese verbale de care am nevoie, mi-au spus sa caut un inginer proiectant.
3. Inginerul proiectant mi-a spus ca am nevoie de un diriginte de santier.
4. Dirigintele de santier mi-a spus ca imi trebuie o noua autorizatie, sa vorbesc cu un arhitect.
5. Arhitecta care a facut proiectul nu mai raspunde la telefon, am cautat alti arhitecti, nici unul "nu se baga" si ma trimit din nou la primarie.
Asta sunt doar cateva exemple de cum m-am plimbat de colo-colo, si tot nu stiu ce este de facut.
Exista posibilitatea unei expertize tehnice in situatia data? Pot sa angajez un expert tehnic si sa constate ca lucrarea a fost executata conform proiectului?
Expertiza este utila doar la intrarea in legalitate, si nu trebuie sa concluzioneze ca lucrarea a fost conform proiectului, ci ca nu afecteaza structura de rezistenta a cladirii etc. Costa si o gramada de bani si dureaza o gramada de timp. Eu zic ca nu aveti nevoie, si ultima data cand am verificat, eram avocat.
Dupa cum am banuit, primaria va indruma sa faceti PV-ul de receptie.
Lasati intrarea in legalitate, ca sunteti foarte in legalitate.