Va rog mult sa ma ajutati sa solutionez urmatoarea speta: Acum un an, mai exact pe 4 dec 2008 am tamponat 2 masini, aflate una in spatele celeilalte. Asigurarea mea nu era valabila intrucat expirase cea veche, iar cea noua pe care am incheiat-o intra in functionalitate abia peste o zi. Din cele 2 masini, una avea casco, iar cealalta nu era asigurata. Fiind vina mea, am reparat masina fara asigurare, iar cealalta s-a reparat pe casco. Ulterior, am aflat ca valoarea reparatiilor prin casco la un Chevrolet Spark s-a ridicat la 16 600 lei, ceea ce mi se pare aberant. Intrebarea mea este: cum pot sa scap de firma de asigurari, care in curand se va indrepta impotriva mea, sau daca nu exista o cale de a nu plati pagubele, care e sugestia dvs pentru a minimaliza suma pe care o am de platit. Sunt un simplu student - ramas si fara job intre timp - si nu imi permit sa platesc atatia bani pentru ca reprezentanta unde s-a reparat Chevrolet-ul a facut exces de zel. Offtopic, mi se pare ca reparatiile au fost "umflate" de reprezentanta. Multumesc mult
Asiguratorul prin plata despagubirii, se subroga asiguratului(pagubit) si urmareste pe vinovat pentru recuperarea daunelor pricinuite prin culpa(nu puteti scapa de el).Singura modalitate de a diminua suma este de a solicita o expertiza privind devizul,daca operatiunile sunt cele strict legate de accident si daca s-au respectat normativele de timp si pretul pieselor utilizate.Acest lucru puteti sa-l faceti din timp(solicitati in copie devizul si factura de la asigurator) sau in timpul procesului la care va asteptati deja.Initial veti fi chemat la o intelegere amiabila, ocazie cu care va puteti informa asupra dosarului.Nu cred ca va puteti descurca fara un ajutor calificat(expert+avocat)
Avand in vedere ca nu aveti bani puteti sa asteptati sa va dea in judecata si in cadrul procesului solicitati o expertiza tehnica care sa se pronunte pe elementele schimbate/inlocuite si valoarea acestora.