Buna ziua!
Reprezentantii salariatilor (2 persoane la 100 angajati) au solicitat conducerii institutiei (institutie publica) aprobarea programului de activitate lunara. Intrebarea mea este: pot Reprezentantii salariatilor sa desfasoare sedinte (de 1 ora) cu salariatii in timpul programului de lucru?
Pot Reprezentantii salariatilor sa li se aloce un program de 2 ore /luna pentru centralizare informatii/intocmire documente specifice si sedinte din timpul programului de lucru (1 ora sedinta si 1 ora centralizare informatii/intocmire documente specifice )? Sau aceste activitati trebuie sa aiba loc in afara programului de lucru? (in afara intervalului orar 8-16).
Care este baza legala? (in afara dispozitiilor art. 223, art. 224, art. 225 din Codul Muncii ;i dispozitiile Legii nr. 467/2006).
Multumesc!
Multumesc frumos!
De fapt pe mine ma interesa daca aceste sedinte cu salariatii se pot tine in orele de program. Din cate stiu eu, doar sindicatele pot tine aceste sedinte cu salariatii in timpul programului, dar acest lucru nu se aplica si reprezentantilor salariatilor (doar daca directorul institutiei este de acord).
Multumesc!
Numarul de ore in cadrul programului normal de lucru pentru reprezentantii salariatilor destinat in vederea indeplinirii mandatului pe care l-au primit se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, in lipsa acestuia, prin negociere directa cu conducerea unitatii.