avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 536 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu studiu fara plata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu studiu fara plata

Buna ziua,
Lucrez la o companie privată si in același timp urmez cursuri universitare.
In trei luni urmează sa-mi dau disertația si doresc sa-mi iau concediu fara plata 2 luni.
Cu siguranța compania nu o sa-mi acorde acest concediu. Întrebarea mea este daca as putea beneficia de acesta fara acordul lor, doar cu o adeverința de la universitate care sa ateste faptul ca sunt studenta.
Din cate stiu, am dreptul la 6 luni concediu fara plata pentru studii, dar nu stiu daca firma trebuie sa-si dea acordul.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:36, 14 Martie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. art.153 C.mun.
(1) Pentru rezolvarea unor situaţii personale salariaţii au dreptul la concedii fără plată.
(2) Durata concediului fără plată se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.

Prin urmare , verificati in contractul colectiv de muncă aplicabil sau in regulamentul intern care este durata maxima a CFP care se poate acorda la nivel de angajator.

Codul Muncii nu prevede o anumita durata,minima sau maxima, a concediului fara plata.

2. Codul muncii
Art. 154. - (1) Salariaţii au dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesională.
(2) Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.

Art. 155. - (1) Concediile fără plată pentru formare profesională se acordă la solicitarea salariatului, pe perioada formării profesionale pe care salariatul o urmează din iniţiativa sa.
(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai dacă absenţa salariatului ar prejudicia grav desfăşurarea activităţii.