Buna ziua!
Am o intrebare legata de infintarea unui SRL. Se doreste importarea de produse dintr-o tara membra UE (Polonia) si comercializarea lor aici in Romania. Din ce am inteles de la o contabila cu care am vorbit, pentru a nu plati TVA in ambele tari va trebui sa inscriem firma ca platitoare de TVA in Romania si sa platim doar aici.
Singura problema ar fi ca din ce am inteles ar trebui sa avem minim un angajat, ceea ce ar pune probleme serioase la momentul de fata, este adevarat acest fapt?
Poate fi angajat unul dintre asociati? Cum ar trebui sa gestionam aceasta situatie?
1.Pana la achizitii pe an sub 34.000 lei fara tva nu sunteti obligat sa va inregistrati ca platitor de tva in Romania si veti plati tva furnizorului din Polonia . Inainte de a depasi plafonul de 34.000 lei trebuie sa obtineti un cod special de tva in Romania si veti plati tva in Romania.
2.Nu sunteti obligat sa aveti vreun salariat. In cazul in care aveti un salariat platiti impozit pe venit 1%, iar daca nu aveti salariat 3%.