Hărțuire sau normalitate ? Deși în 2014 am anunțat că plec din țară pe termen mai lung și am rugat să-mi fie trimise lunar sumele de plată pentru a le putea achita online, nu mi s-a comunicat nimic până în 2018
Am parasit Romania pentru un post in strainatate in anul 2014, iar cand am parasit tara, am inregistrat la Asociatia de Proprietari o adresa in care i-am anuntat ca plec din tara pe termen lung.
Le-am oferit date clare de contact : email si telefon (pe care le aveau deja, dar am zis sa am si eu la mana o dovada scrisa ca i-am instiintat) si i-am rugat sa-mi trimita lunar listele de plata, pentru a putea achita online, in contul asociatiei.
Insa nu mi s-a comunicat nimic, niciodata.
Locuinta este goala, nelocuita si nu am pe nimeni in Bucuresti, care sa-mi comunice ce se afiseaza la avizier.
La un moment dat, imi comunica pe mail (in 2018) o notificare de plata cu mai multe luni si (bineinteles) penalitati.
Normal ca m-am intrebat, cum anume sa mi se puna penalitati, cata vreme nu mi s-a comunicat lunar ce am de platit.
Asociatia comunica cu toti furnizorii si autoritatile prin email (ba chiar i s-au cumparat administratorului un laptop si un teleofn mobil pentru acest scop) dar din pacate, nu se procedeaza la fel si pentru proprietari.
Pentru a evita orice probleme, am facut imediat trasfer si am platit tot ce am putut plati asa rapid (vreo 5 sau 6 luni de intretinere) .
Nu am platit penalizarile pentru ca mi s-a parut complet injust sa mi se puna penalizari la niste sume care nu mi-au fost comunicate (nu mai spun ca NIMENI nu locuieste in apartament si nu exista niciun fel de consum la nimic)
Le-am raspuns la respectivul email si le-am cerut inca o data sa-mi comunice lunar listele de plata, pentru a putea plati la timp si pentru a putea beneficia si de dreptul de a contesta listele, in termenul legal de 10 zile de la comunicare.
Nu am primit niciun raspuns.
In schimb acum, primesc citatie (in provincie, unde am adresa de domicilu) cum ca sunt trimis in judecata pentru neplata intretinerii si mi se cer sumele de plata restante PLUS penalizari.
Din 2014 pana in 2019 nu mi s-a comunicat niciodata, in nicio luna, ce si cat am de plata.
Este normal asa ceva ? Ce pot face ? Exista in comunitatea noastra un avocat specializat in asa ceva ?
Eu nu am nimic impotriva sa-mi achit datoriile. De fapt, acum ca stiu sumele de plata, am transferat banii in tara pentru a plati imediat.
Totusi nu mi s-au comunicat listele de plata actualizate (2019), ci numai niste luni din 2018 . Ok ... ce sume mi s-au comunicat, le platesc, dar trebuie sa achit si penalizarile ?!
Eu platesc pentru ce mi s-a comunicat din 2018, dar nu stiu cat am de plata in acest an (2019) si ca atare penalizarile se tot aduna.
Asociatia pare ca face aceste lucruri in adins, pentru ca obtine bani pe care altfel nu ar avea de unde sa-i colecteze.
Oricum ... ideea este ca am nevoie de ajutor profesionist si as vrea sa stiu CE anume pot obtine, cu ajutorul unui avocat specializat pe asemenea spete.
Buna ziua.
Potrivit noi legii a asociatiilor de proprietari, legea 196/2018, administratorul nu este obligat sa va comunica dvs., pe mail, lista de plata la intretinere. Vedeti daca are specificata aceasta atributie in contractul semnat cu asociatia,in contractul individual de munca sau in fisa postului, la obligatiile sale,
ART. 66
(1) Administratorul are, in principal, urmatoarele atributii:
..m) calculeaza, intocmeste, supune verificarii cenzorilor/comisiei de cenzori, supune aprobarii comitetului executiv si afiseaza la avizier lista lunara a cheltuielilor de intretinere, intocmita conform reglementarilor in vigoare, in termen de maximum 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
....
Domnule grigorec. Admin. asociaţiei de proprietari avea obligaţia de a vă comunica contul şi banca pt. a plăti utilităţile şi detaliat suma de plată, conform unei cereri.Nu vă trebuie avocat.
ynocentta
Utilizator 2din 6 utilizatori consideră acest răspuns util
Regulamentul forumului nu permite reclama
Puteti accesa catalogul consultantilor de pe forum si evenbtual diloga prin mesagerie privata
Situatia cu care va confruntati in mare parte vi se datoreaza
Deoarece sunteti proprietar de apartament in imobil de locuit in comun detineti conform dispozitii in vigoare drepturi dar si obligatii
Chiar daca apartamentul nu este locuit ,proprietarul datoreaza lunar parti comune
Daca dv ati constatat ca mai multe luni nu ati primit obligatiie de plata fata de asociatia de proprietari era temeinic si legal sa reveniti catre asociatia de proprietari
Daca ati avut dovada ca periodic ati solicitat asociatiei de proprietari comunicarea obligatiilor lunare,ati fi avut temei legal sa contestati masurile dispuse de catre asociatia de proprietari
Adam Grecu
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
GrigoreC,
Incercati o rezolvare amiabila a situatiei.
Asa cum s-a mai spus, daca avti la indemana dovada ca ati stabilit cu conducerea as. prop. cele aratate de catre dvs. - si mai ales daca nu va intelegeti amiabil, puteti sa va adresati instantei. Este mai greu, dar nu imposibil.
...........................
Va sfatuiesc sa mergeti la sediul as. prop. si sa discutati cu presedintele as. prop. - nu cu administratorul dotat cu laptop si telefon mobil - si eventual sa intocmiti o notificare cu problemele dvs. (atentie, notificarea sa o intocmiti in doua ex. cu inregistrarea la registratura as. prop.). Acolo sa specificati o adresa de mail, ma rog un nr. de telefon - chiar daca l-ati mai dat in trecut... Daca aveti apometre, chemati administratorul sa citeasca indecsii.
Va doresc mult succes!
flory_mr
Citind articolul 53 litera g din Legea 196/2018, constatăm că fără acordul dat de proprietari doar în cadrul unei Adunări Generale anuale, Fondul ANUAL ... (vezi toată discuția)