avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general gestionarea unei firme
Discuție deschisă în Contabilitate în general

gestionarea unei firme

Tocmai am deschis o firma de tamplarie Pvc,platitoare de tva.Noi cumparam ferestrele de la fabrica,si le vindem clientilor.Am angajat deja o contabila cu 350 Ron lunar.(Atat a cerut ea.),un agent de vanzari si un montator.
Problema este urmatoarea...in afara de treaba contabilei,ce trebuie sa fac eu..cea care se ocupa de acte,hartii etc.?
Nu am mai facut niciodata asa ceva.Am inteles ca am nevoie de casa de marcat.Eu va trebui sa emit facturile,chitantele etc?
Va rog sa ma ajutati si sa-mi ziceti ce trebuie sa fac ca sa fiu cu actele la zi si in regula.
Cel mai recent răspuns: contabilitate online , Contabil 21:50, 23 Noiembrie 2009
in primul rind trebuie sa stiu cum te-ai inteles cu doamna contabila. face si contabilitatea primara?sau tu ii duci doar actele in fiecare luna
in primul caz ea se ocupa de nir-uri la facturile de la furnizori,de registrul de casa si/sau de emiterea de facturi
in al doilea caz acestea va trebui sa le faci tu
daca ai vinzare si catre persoane fizice ,da ,iti trebui casa de marcat
daca vinzi catre firme va trebui sa le faci factura si chitanta(la cei cu plata pe loc)dar nu mai mult de 5000 ron
este mai mult de discutat da-mi mai multe detalii
discutati in ptimul rand cu contabilul care l-ati angajat si ca spuen ce aveti de facut, care este treaba lui si care va ramane dvs, eventualele nelamuriri vi le mai explicam noi aici!
Daca vrei sa pornesti cu dreptul , trebuie sa organizezi de la inceput problememe de personal : fisa postului , protectia muncii , fise medicale , Regulament de organizare functionare . Cu siguranta gasesti la colegii nostrii pe avocatnet modele de fisa postului pe care sa le adaptezi.
Trebuie sa achizitionezi un registru pentru inreistrari intrari -esiri corespondenta , unde vei inrigistra toata corespondenta intrata si esita (comenzi intrate , Adrese de la fisc :) , precum si esiri privind corespondenta , cum ar fi adeverinte de salariat , adrese catre clienti , furnizori , etc .). Eventual poti deschide un registru distinct pentru comenzi , astfel vei putea urmari mai bine , ce comenzi s-au inregistrat ce termene de executie au si daca s-a executat;
Cineva va trebui sa se ocupe si de contracte cu clientii, intocmire , stabilire preturi , urmarire derulare .Probabil ca tu ar trebui sa faci aceste lucruri ;
Trebuie sa organizezi imppreuna cu contabila o evidenta operativa foarte clara la marfa intrata si esita .

Trebuie intocmita Decizia de numerate a facturilor (probabil se va ocupa contabila ), pentru a putea numerota facturile corect;
Trebuie cumparate registrele obligatorii , respectiv : Registrul unic de control , Registrul de evidenta fiscala (daca esti platitor de impozit pe profit ) , registrul jurnal , registrul inventar;

Apoi mai este relatia cu banca , de intocmit documente de plata , de dus si adus documente diverse , bani , la si de la banca , lucru care poti sa faci , deasemenea tu;
Trebuie stabilit si cine se ocupa de registrul de casa , acest registru se completeaza zilnic
Atat mi-a venit in minte la modul general ; daca te mai putem ajuta cu ceva , te rog sa revi pe forum

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate primara durusoctavia durusoctavia Ce operatiuni sunt considerate operatiuni de contabilitate primara (pentru fisa postului ma intereseaza)? (vezi toată discuția)
Registru jurnal inventar florinft florinft Sunt de curan Persoana Fizica Autorizata. Obiectul de activitate: comert cu ridicata (export piese schimb). Platitor de TVA. Primesc comenzi de piese schimb ... (vezi toată discuția)
Registre asociatie proprietari ELY63 ELY63 Din programul de contabilitate al asociatiei de proprietari listez in fiecare luna registrul inventar.Am inteles ca totalul general trebuie trecut intr-un ... (vezi toată discuția)