avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... STATUTUL ASOCIATIEI
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

STATUTUL ASOCIATIEI

Buna ziua. Indraznesc o intrebare: suntem asociatie de proprietari constituita in 2002, cu Statut conform legii. Singura diferenta observata la prima vedere este cea referitoare la numarul de membri ai comitetului executiv. Statutul nostru prevede 9 membri iar legea 196 prevede 4 plus presedintele. Este necesar sa fac un nou statut, dupa formatul actual si sa-l inregistrez la judecatorie sau votam in AG doar modificarea numarului membrilor CEX ? Si ce pasi urmez in cazul acesta? Merg la judecatorie cu vechiul statut si cu hotararea AG? Sau este suficienta aprobarea in AG a numarului de membri CEX , fara sa mai merg la judecatorie?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 19:57, 25 Iulie 2020
In primul rand statutul trebuie sa fie in concordanta cu aceasta noua lege 196/2018
Vedeti ca a aparut Ordinul 1058 privind aprobarea continutului - cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului
Studiati bine legea 196/2018 unde art. 21 prevede cum se fac aceste modificari si completari ale statutului
Pentru corecta si completa dv informare privitor la dispozitiile care guverneaza infiintarea organizarea si functionarea asociatiilor de proprietrai studiati disp L nr 196/2018
In anul 2002 era in vigoare L nr 196/1996
Actualmente disp L nr 196/1996 a fost abrogata operand disp L nr 196/2018 care obliga asociatiile de proprietari sa redacteze si sa inregistreze statutul asociatiei de proprietari la judectaorie ,la fel si eventualele modificari in componenta echipei mangeriale
Nu pot modifica pe exemplarul de statut pe care il avem. fac un act aditional sau cum fac aceasta modificare?
Singura solutie este completarea unui nou formular de statut, cu modificarile respective si depunerea la judecatorie. Nu vad alta solutie .
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
ynocentta
Ce nu am observat eu , este faptul ca in cele 2 legi ( 230 / 2007 si 196 / 2018 ) nu se face nicio referire ca la modificarea unui articol din statut trebuie sa aduci la cunostiinta si primariei la acel serviciu care se ocupa cu asociatiile de proprietari si dau un exemlplu :
A fost modificat articolul din statut care prevedea numarul de membri comitet executiv de 9 si in 2018 printr o adunare generala modifica acel articol la 5 membri .
Probabil ca au depus la judecatorie ce trebuia , dar intrebarea se pune daca trebuia adus la cunostiinta si primriei de care aprtine asociatia
Sau poate raspunde cine este in tema
Multumesc

Alte discuții în legătură

Dacă la o ședință nu a fost întocmit cvorumul pentru luarea ... Drimbaovidiu Drimbaovidiu Dacă la o ședință nu a fost întocmit cvorumul pentru luarea unor decizii, la următoarea ședință se pot lua decizii dacă nu este întrunit cvorumul? (vezi toată discuția)