Buna seara! In urma cu 2 saptamani am fost victima unui accident de munca nu foarte grav, dar din cauza caruia am avut nevoie de o saptamana de recuperare, dintre care 4 zile au fost de concediu medical, restul fiind zile libere conform programului. Sunt angajata din data de 24.10.2018, iar astazi am fost anuntata de departamentul HR ca nu imi pot plati concediul din cauza faptului ca nu am atins plafonul minim de 6 luni lucrate, din care se exclud liberele. Legea prevede 6 luni calendaristice sau lucrate, fara libere, asa cum mi-au spus mie? Ei au demarat o ancheta interna, au facut reconstituire si au declarat accidentul la ITM, deoarece in ciuda faptului ca ei au tinut sa imi spuna ca daca nu mi-as lua medical nu ar mai declara, eu nu am considerat ca sunt apta de munca si am avut nevoie de concediu. Se poate ca si masura in urma anchetei eu sa fiu demisa?
Trebuie sa primiti de la angajator PV de cercetare AM avizat de ITM si formularul FIAM pentru inregistrare AM de catre firma. Aceleasi documente, angajatorul trebuie sa le depuna la CJP care gestioneza fondul unic national pentru AM si BP constitui in baza Legii nr. 346/ 2002 republicata in 2008 din care se platesc prestari si servicii prevazute la:
-art.18 Asiguraţii sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale au dreptul la următoarele prestaţii şi servicii:
a) reabilitare medicală şi recuperarea capacităţii de muncă;
b) reabilitare şi reconversie profesională;
c) indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă;
d) indemnizaţie pentru trecerea temporară în alt loc de muncă şi indemnizaţie pentru
reducerea timpului de muncă;
e) compensaţii pentru atingerea integrităţii;
f) despăgubiri în caz de deces;
g) rambursări de cheltuieli.
Plata concediului medical se face cu respectarea:
-art.19 (1) Baza de calcul a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă, pentru
reducerea timpului de muncă sau pentru trecerea temporară în alt loc de muncă se calculează
ca medie a veniturilor brute realizate lunar de către salariat în ultimele 6 luni anterioare
manifestării riscului, respectiv a veniturilor stipulate în contractele individuale de asigurare,
pe baza cărora s-a stabilit contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli
profesionale. (2) În cazul în care stagiul de cotizare este mai mic de 6 luni, baza de calcul a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă, pentru reducerea timpului de muncă sau pentru trecerea temporară în alt loc de muncă o constituie media veniturilor brute realizate lunar, respectiv a veniturilor stipulate în contractul individual de asigurare, pe baza cărora s-a stabilit contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale.
(3) În cazul în care stagiul de cotizare este mai mic de o lună, baza de calcul a indemnizaţiilor o constituie venitul lunar brut din prima lună de activitate pentru care s-a stabilit să se plătească contribuţia.
(4) Pentru calculul indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă, pentru reducerea timpului de muncă sau pentru trecerea temporară în alt loc de muncă se utilizează numărul de zile lucrătoare din luna în care se acordă concediul medical sau, după caz, se solicită alte drepturi de asigurări sociale.
(5) La stabilirea numărului de zile lucrătoare din luna în care se acordă dreptul de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale se vor avea în vedere prevederile legale cu
privire la zilele de sărbători legale în care nu se lucrează.
In cazul dvs. se aplica prevederile de la al.(2).
inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Da, in cazul accidentelor de munca indemnizatia pentru incapacitate temporară de munca se plateste de asigurator (Casa Judeteana de Pensii) si nu conteaza daca aveti sau nu 6 luni lucrate in ultimile 12. Pentru asta caracterul evenimentul in care ati fost implicata trebuie stabilit in urma cercetarii si avizat ca accident de munca ce a provocat incapacitate temporara de munca.
Evenimentul trebuie cercetat si in PV de cercetare se mentioneaza inclusiv cauza producerii evenimentului, in sarcina cui sunt retinute responsabilitatile producerii evenimentului si sanctiunile aplicate. Ca sanctiuni aplicabile sunt cele administrative mentionate in Regulamentul de ordine interioara al firmei, in conformitate cu cele mentionate in Codul muncii
-Art. 248 (1) Sancțiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul în cazul în care salariatul săvârșește o abatere disciplinară sunt:
a) avertismentul scris;
b) retrogradarea din funcție, cu acordarea salariului
corespunzător funcției în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăși 60 de zile;
c) reducerea salariului de bază pe o durată de 1—3 luni cu 5—10 %;
d) reducerea salariului de bază și/sau, după caz, și a indemnizației de conducere pe o perioadă de 1—3 luni cu 5—10 %;
e) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
(2) În cazul în care, prin statute profesionale aprobate prin lege specială, se stabilește un alt regim sancționator, va fi aplicat acesta.
(3) Sancțiunea disciplinară se radiază de drept în termen de 12 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancțiune disciplinară în acest termen. Radierea sancțiunilor
disciplinare se constată prin decizie a angajatorului emisă în formă scrisă.
Dosarul de cercetare intocmit de comisia numita prin decizia angajatorului trebuie avizat de catre ITM.
PV de cercetare a evenimentului produs poate fi contestat la ITM/ Inspectia muncii.
Accident munca
ionuthau
Buna ziua cu o intrebare pentru cine are un raspuns concret . In urma cu 2 zile mai exact pe 20 mai am mers la locul de munca unde am contract de unde am ... (vezi toată discuția)