Buna ziua,
Am citit cu interes discutiile de pe forum si am si eu o intrebare.
Lucrez pentru o firma care are ca obiect de activitate livrarea de echipamante industriale. Livrarea bunurilor se face pe baza de contract cu plati anticipate (avansuri care acopera partiala valoarea bunului livrat) facturate corespunzator si factura finala la livrare. Cu toate ca in contract este specificat ca bunul este proprietatea furnizorului pana la achitarea integrala de catre cumparator, furnizorul conform legilor fiscale trabuia sa plateasca TVA si impozit pe profit pe sumele facturate si neincasate datorita intarzierilor de plata + probleme ridicate de recuperarea datoriilor.
Pentru a prevenii aceste plati intentionam sa eliberam factura finala doar la efectuarea platii finale bunul ramamand in ciustodia clientului pana atunci.
Intrebarea mea este:
- Carei autoritati trebuie sa ne adreasam si ce formalitati trebuie indeplinite daca, in urma intarzierii la plata deciden sa luam inapio bunul livrat si cumparatorul ne refuza accesul.
- este posibil ca cheltuielile facute pentru livrarea si recuperare bun sa fie recuperate din suma platita in avans si sa retituim cu factura de storno diferenta ramasa?
Daca aveti clauza contractuala prin care este prevazuta obligatia beneficiarului de a returna bunul furnizorului, daca nu achita c/v acestuia la termenele si in conditiile stabilite, puteti solicita predarea/returnarea bunului aflat in discutie.
Initial efectuati procedura concilierii si apoi, formulati actiune in instanta privind obligatia de a face, respectiv de a preda bunul, putand solicita si daune-interese (depinde de clauzele contractuale).
Pentru platile anticipate puteti elibera factura proforma.Un expert contabil va poate lamuri concret.
Cheltuielile efectuate pentru livrare si recuperare pot fi obtinute numai in instanta, procedura/inregistrarea contabila ulterioara,fiind in acest sens de competenta unui expert contabil.:)
Va multumesc,
Aceasta era si parerea mea dar vine intrebarea, intrebarea este ce fac daca cumparatorul refuza returnarea sau accesul la marfa livrata atat timp cat aceasta se afle dincolo de gard pe proprietatea lui.
Un client de buna credinta nu face probleme dar unul rau intentionat?
Avati dreptate, insa tocmai procesul as fi dorit sa il evit pentru ca ia timp si intre timp el poate folosi echipamentele obtinand cu ele profit fara sa isi achite obligatiile catre furnizor. In plus la sfarsit (dupa proces) echipamentele ar putea fi prea uzate ca sa poata fi redistribuite catre un alt beneficiar. As fi dorit o cale mai scurta, plangere la politie pentru sechestrare de bunuri, sau ceva de acest gen.