La infiintarea unui ONG nonprofit (fundatie) a fost stabilit si declarat in sectorul 1 un sediu social si domiciliu fiscal fiind eliberat un certificat de inregistrare fiscala.
Ulterior, situatia a impus schimbarea sediu social si domiciliu fiscal al ONG. Pentru noua adresa (sediu social si domiciliu fiscal) s-a primit aprobarea printr-o hotarare a Judecatoriei Sector 2, a fost informat ANAF S2 Persoane Juridice de schimbare care mi-a transmis o adresa de raspuns cu decizia de inregistrare a noului sediu si domiciliu fiscal al fundatiei non profit la noua adresa din Sectorul 2. Aceasta se intampla in luna iulie 2015.
In fapt fundatia figureaza in toate evidentele Min Fin Publice la adresa initiala din Sectorul 1. Acest aspect l-am constat in 2019 cand am solicitat un certificat de atestare fiscala a fundatiei. Trebuie sa inregistrez fundatia in Registrul Unitatilor /Entitatilor de cult pentru a primi si beneficia de cei 2% care au fost directionati fundatiei.
Certificatul de inregistrare fiscala al ONG este inca pe adresa veche (din sectorul 1) de la infiintarea ONGului.
Pana in prezent nu am reusit sa identific ce trebuie sa fac (pasii de urmat) ca adresa noului sediu al fundatiei sa apara actualizata in evidentele ANAF si Min Fin Publice.
Multumesc pentru sprijinulde specialitate cat mai detaliat acordat!
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Ce intelegeti prin :" a fost informat ANAF S2 Persoane Juridice de schimbare care mi-a transmis o adresa de raspuns cu decizia de inregistrare a noului sediu si domiciliu fiscal al fundatiei non profit la noua adresa din Sectorul 2. Aceasta se intampla in luna iulie 2015."??? Desi conform legii judecatoriile transmit din oficiu catre ANAF hotararile judecatoresti legate de oNG-uri, daca se modifica denumirea sau sediul, ONG-ul trebuie sa depuna la ANAF declaratie de inregistrare fiscala 010 modificatoare, prin care declara noul sediu ( de o vreme cer si declaratie 050 de modificare domiciliu fiscal, desi in instructiuni scrie ca se depune cand se modifica doar domiciliul fiscal nu si sediul social, dar ei spun ca un bug al softului ANAF nu le permite sa faca modificarea daca nu depui si 050), si se depune spre preschimbare si certificatul de inregistrare fiscala, ca sa se emita unul nou cu noul sediu. Ati facut asta in 2015? Daca nu, de aceea figureaza inca cu vechea adresa. Faceti asta acum. Formular 010 si probabil si 050, anexate in copii certificate hotararea judecatoreasca, actele de sediu in cauza ( extras CF sau contract de cumparare sau alt act care dovedeste proprietatea, si contract de comodat sau de inchiriere daca asociatia e comodatar sau chirias in acel spatiu....) si posbil sa va solicite si actele care au stat la baza hotararii judecatoresti care a incuviintat acea modificare de sediu....
Schimbare sediu social
lidiao
S-a schimbat sediul firmei din 2012 la reg.comert, dar nu s-a depus formular 050 la Anaf, astazi s-a aflat in urma scoaterii cert.constatator ca sediul e pe ... (vezi toată discuția)