Societatea noastra are ca obiect de activitate intermedierea/broker de contracte de vanzare - cumparare cereale si oleaginoase.
In contracte sunt prezente 3 parti (furnizor, cumparator, broker).
Contractele se semneaza/stampileaza de toate cele 3 parti si se transmit pe e-mail.
Intrebarea mea este: in caz de litigiu, este suficient prezentarea exemplarului de contract semnat de toate partile, scanat?
Sau este obligatoriu sa detinem exemplar semnat de toate partile in original?
Asta presupanand costuri de curierat si un timp relativ foarte lung de obtinere a documentului.
Buna ziua, Acel contract ar fi un inscris pe suport informatic care, conform art. 284 NCPC, face deplina dovada intre parti, pana la proba contrara. Totusi, avand in vedere ca , in instanta copiile trebuie certificate conform cu originalul si originalul nu exista, acel contract poate fi asimilat ca un inceput de dovada scrisa si atunci trebuie coroborat cu alte mijloace de proba. Practica, din pacate, nu este unitara, Pentru a dovedi contractul se mai poate folosi, ca instrumentul probator al actului juridic, corespondența electronică, purtată între doi profesioniști sau chiar două persoane care nu au calitatea de profesioniști, prin care aceștia își stabilesc obligațiile contractuale si eventualele dovezi de plata sau de prestare a obligatiilor stabilite. Este foarte important ca si contractul semnat sa prevada conditiile si obligatiile foarte clar, binenteles. O zi buna