avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Persoane in intretinere PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Persoane in intretinere PFA

Buna ziua,

Am si eu doua intrebari.

1.Daca lucrez ca PFA si sotul meu se incadereaza la categoria persoanelor fara venit, il pot lua in intretinere? Avand in vedere ca venitul net pe PFA este aproximativ cat salariul minim, beneficiez de vreo scutire la impozit?

2. Este posibil sa-l iau pe sot pe asigurarea mea de sanatate (coasigurat)?

Astept raspuns.
Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 2 Iulie 2019
ilbobass, utilizator
Cel mai recent răspuns: ilbobass , utilizator 21:00, 3 Iulie 2019
1.La PFA nu se poate lua in intretinere o persoana pentru a beneficia de deducere la calculul impozitului pe venit. Pentru ca venitul este aproximativ egal cu salariul minim pe economie nu beneficiati de nicio scutire.
2.Da, il puteti lua pe sotul dvs coasigurat pe asigurarea dvs de sanatate.
Multumesc pt raspuns. Se pare ca si asta cu deducerea este o alta discriminare ca multe altele.

Radu Varciu a scris:

1.La PFA nu se poate lua in intretinere o persoana pentru a beneficia de deducere la calculul impozitului pe venit. Pentru ca venitul este aproximativ egal cu salariul minim pe economie nu beneficiati de nicio scutire.
2.Da, il puteti lua pe sotul dvs coasigurat pe asigurarea dvs de sanatate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deducere suplimentara persoane in intretinere vs coasigurati Loredana_84 Loredana_84 Buna ziua, Am o nelamurire referitoare la persoanele aflate in intretinerea unui salariat. In Codul Fiscal sunt mentionate persoanele care se pot afla in ... (vezi toată discuția)