Buna ziua . Sunt de 7 ani aleasa presedintele unei asociatii de proprietari si am descoperit recent ca la momentul alegerii mele eu nu eram membra a asociatiei de proprietari.
Imi puteti spune care este situatia mea din punct de vedere legal?
Buna ziua,
Daca nu s-a sesizat nimeni, in special cenzorul pana acum si nu sunt probleme...
Puteti organiza o noua adunare generala, conform legislatiei actuale, in care sa fiti aleasa prresedinta a asociatiei...
Doar membrii Asociatiei de proprietari pot fi alesi in organele de conducere ale acesteia.
Alegearea dvs. ca presedinta a Asociatiei de proprietari in aces caz, este nelegala.
Va citez din Legea 230/2007, legea care era in vigoare la data cand dvs. ati fost aleasa presedinta a Asociatiei, prin urmare legea aplicabila in acest caz.
Art. 9 “Proprietarii membri ai asociației de proprietari au dreptul să participe, cu drept de vot, la adunarea generală a proprietarilor, să își înscrie candidatura, să candideze, să aleagă și să fie aleși în structura organizatorică a asociației de proprietari. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana în cauză trebuie să aibă capacitate deplină de exercițiu.”
Art 23 alin (2) “Adunarea generală este alcătuită din toți proprietarii membri ai asociației de proprietari.”
Pana la constarea de catre o instanta a nulitatii hotararii Adunarii generale in care ati fost aleasa presedinta Asociatiei, dvs. aveti aceasta calitate, daca cineva solicita insa anularea acestei hotarari, atunci vor fi probleme.
Ca solutie legala, trebuie sa convocati o noua Adunare generala in care sa fie ales un presedinte, fie dvs., fie o alta persoana.
Intre timp ati incheiat acord de asociere cu asociatia de proprietari ?
Daca se constata ca ati fost alaeasa reprezentant legal fara a intrunii conditiile legal prevazute ,exista riscul ca partea interesata sa solicite anularea tuturor deciziilor dv ,inclusiv restituirea sumelor percepute pentru exercitarea functiei
Nu am fost remunerata insa imi fac probleme mai ales in ceea ce priveste documentele semnate: contractul cu administratorul, contractul cu firma de reparatii etc.
Daca nu le contesta nimeni nu sunt probleme...
Organizati cat mai repede acea adunare generala si rezolvati problema. Apoi puteti semna din nou alte contracte...
In caz de probleme*...nu o sa le aveti singura ci si comitetul, cenzorul...