avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1078 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu risc maternal
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu risc maternal

Buna ziua, sunt însărcinată in 6 săptămâni iar doctorul mi-a recomandat repaus total, respectiv concediu medical. Eu lucrez ca funcționar public pe perioada determinata, pana la mijlocul lunii Octombrie. Am un stagiu de cotizare de 36 luni neîntrerupt pana in prezent. M-a interesează dacă in condițiile in care vor înceta raporturile de munca voi beneficia de indemnizația de risc maternal, indemnizația de creștere a copilului etc. Mulțumesc !
Cel mai recent răspuns: cripete , utilizator 12:34, 8 Noiembrie 2019
In condițiile in care vor înceta raporturile de munca nu prea aveti cum sa mai beneficiati de indemnizația de risc maternal - nu mai exista angajator -, dar veti beneficia de indemnizația de creștere a copilului.
Ultima modificare: Luni, 15 Iulie 2019
Cornel Vasile, Consilier juridic

Cornel Vasile a scris:

In condițiile in care vor înceta raporturile de munca nu prea aveti cum sa mai beneficiati de indemnizația de risc maternal - nu mai exista angajator -, dar veti beneficia de indemnizația de creștere a copilului.

Dar dacă intru in concediu de risc maternal nu se suspenda raportul de serviciu? Pentru ca eu as intra in concediu de risc maternal înainte de încetarea raportului de serviciu. Atunci nu ar trebui sa beneficiez și de indemnizația de risc maternal? Dacă eu la acea data am calitatea de salariata. Mulțumesc!
Raportul de serviciu se suspenda de drept in situatia concediului pentru incapacitate temporară de muncă, pe o perioadă mai mare de o lună, în condițiile legii.

Beneficiati de indemnizatia de risc maternal pana la data incetarii raportului. de serviciu.
Ultima modificare: Marți, 16 Iulie 2019
Cornel Vasile, Consilier juridic
Buna ziua!
Soția mea este angajată la o firmă din anul 2015. În data de 22 octombrie 2019 s-a angajat la încă o firmă, cu program de 4 ore.
În momentul de față este însărcinată (11 săptămâni), iar data aproximativă a nașterii copilului este 25 mai 2020.
Intrebari:
1. Dacă ar intra in concediu de risc maternal, începând cu data de 2 decembrie 2019, atunci cum i se va calcula indemnizația de risc maternal la locul secundar de muncă?

2. Înainte cu 63 de zile de data aproximativă a nașterii va intra in concediu de maternitate (prenatal)?
1. OUG 158/2005
art.33
Pentru persoana asigurată care se află în două sau mai multe situații prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B și care desfășoară activitatea la mai mulți angajatori, la fiecare fiind asigurată conform prezentei ordonanțe de urgență, indemnizațiile se calculează și se plătesc, după caz, de fiecare angajator. Baza de calcul pentru fiecare indemnizație o constituie numai venitul obținut pe fiecare loc de realizare.

2. Daca nu aveti o problema medicala puteti intra in concediu de maternitate cu 84 de zile inainte de nastere, ceea ce inseamna 12 saptamani inainte de nastere. Deci din saptamana 28 puteti (6 luni jumatate) sa va luati concediu de maternitate.
[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Concediu risc maternal Aaure Aaure Buna ziua, va rog sa imi spuneti si mie , pentru concediu de risc maternal , conditia este sa am inainte 6 luni lucrate??? Si daca da la acelasi angajator ? (vezi toată discuția)
Concediul de risc maternal Lori.P Lori.P Buna ziua! Puteti sa imi spuneti si mie daca pot sa beneficiez de concediu de risc maternal la doar cateva saptamani dupa ce am fost angajata cu carte de ... (vezi toată discuția)
Concediu risc maternal ligia2013 ligia2013 Buna seara. Am un bebe de aproape 2 ani și sunt in indemnizație creștere copil însă urmează sa ies in scurt timp. O sa ma întorc la servici însă ... (vezi toată discuția)