Dumneavoastră aveți o vastă experiență în acest domeniu
și știți cum se procedează.
Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva sfaturi
cu privire la urmatorul caz:
- institutia publica vrea sa incheie cu un avocat
un Contract de asistenta juridica
- este vorba doar de suma de 3000 lei
din banii planificați pentru art.20.12 – Consultanță și expertiză,
pentru reprezentarea instituției în instanță în legătură cu procesele din instanță
Va rugam frumos sa ne spuneti:
1.
- este vorba doar despre o achiziție publică directă ?
sau
- se cer anumite formalități ?
2.
- institutia publica trebuie să facă o Cerere de aprobare către Consiliul Județean,
care este ordonatorul principal de credite ?
sau
- nu este necesară o asemenea aprobare,
odată ce este vorba despre o achiziție publică directă + o sumă foarte mică ?
Nu intelegeti notiunea de conflict de interese!!!
EX.: juristul este in proces cu angajatorul pt diverse drepturi dar in acelas timp sfatuieste angajatorul in conflicte de personal cu alte categorii de salariati pe aceleas tipuri de drepturi.
In astfel de cazuri juristul salariat are obligatia de a notifica in scris angajatorul de existenta conflictului de interese.
Din ultima dvs postare este clar ca si dvs veti fi in aceeas situatie daca actiunea sindicatului care va reprezinta si ajutorul cerut de catre directie in materie de salarizare sunt pe aceeas tematica.
In astfel de situatii salariatii sunt obligati sa instiinteze directia stabilimentului de existenta conflictului de interese in scris cu nr de inregistrare.
Salariatul va continua sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu in respectul strict al sarcinilor inscrise in fisa de post si in conformitate cu regulamentele si legile in vigoare.
Va citez: "
Scuze, un bug, voi continua.
Va citez:" Colegul meu de birou a semnat Referate de neacordare drepturi salariale
pentru salariați ....".
Daca colegul in cauza este juristul, in functie de ceea ce este scris in referatele respective si actiunile in justitie in curs, referatele vor putea fi atacate de catre directie.
Parerile nu conteaza, ceea ce conteaza este indeplinirea de catre salariati a obligatiilor lor legale si contractuale.
Din aceasta cauza, in caz de conflict de interese, salariatii vor trebui sa se protejeze semnaland ierarhic conflictul dupa care vor contiuna sa-si indeplineasca in mod strict sarcinile de serviciu contractuale si legale.
Directia va trebui sa-si asume responsabilitatile.
În raspunsurile anterioare v-au fost precizate dispozițiile legale precum și răspunsuri pertinente eu pot sa completez doar ca astfel de cazuri sunt frecvente si de multe ori încheierea unor contracte se face fără a respecta sau tine seama de nici un text de lege.In multe cazuri se încearcă o sifonarea a banului public în situația dvs sumele sunt mici.Din punctul meu de vedere 2 situații ar impune încheierea unui astfel de contract fie cand volumul de muncă este foarte mare fie cand sunt cauze ce necesita o experiență în anumite domenii de nișă, arbitraj international,cauze cu o valoare foarte mare etc.
Toti angajatii institutiei suntem in situatia
de a apela la instanta de judecata ...
este mai greu, intr-adevar, pentru jurist si pentru salariatul de la Resurse umane....
Doar colegul meu de birou a semnat Referate de neacordare drepturi salariale
pentru salariați ...
Acum, colegul vrea sa dea si el in judecata institutia ....
mai poate ?
Am inteles corect ca
acesta se afla in conflict de interese ?
si atunci, odata ce are si el dreptul ca si ceilalti colegi,
cum va proceda ?
Sindicatul il va putea reprezenta in instanta ?