avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1102 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cheltuieli la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cheltuieli la intretinere

Cum se stabilesc cheltuielile pentru administratie in cadrul unei Asociatii de proprietari?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 10:07, 29 Noiembrie 2009
fiti m-ai explicita,repartizarea cheltuielilor se fac conform Legii 230/2007 si HG 1588/2007
1. Cheltuieli pe numar de persoane:
- gunoi, gaze, electricitate, apa (daca nu exista contorizare individuala)

2 Cheltuieli pe cota-parte indiviza (suprafata)- caldura (daca nu exista contorizare indivisuala), salarii, ascensor (service - platit indiferent ca este folosit sau nu), cheltuieli administrative, lucrari de intretinere si reparatii la proprietatea comuna, paza (umana sau video).

3. Cheltuieli in functie de consum
- apa, caldura (daca sunt contorizate)

4. Cheltuieli pe apartament daca contractul cu furnizorul de servicii este facut in functie de pret/ap.)
- interfon s.a.
Ultima modificare: Vineri, 27 Noiembrie 2009
elga50, moderator
tela a scris:

Multumesc pentru raspuns.


Revin cu o nelamurire...
Precizez ca nu am cunostiinte juridice. Eu inteleg din HG 1588/2007 :
- Cheltuielile administrative sunt identice pentru apartamente identice.
Am o nelamurire: Adunarea ganerala poate sa stabileasca plata acestora in functie de numarul de persoane? In cazul meu (suntem 4 persoane), mi se pretinde sa achit de 4 x cheltuielile administrative stabilite pentru un apartament in care locuieste o singura persoana.
Nu trebuie sa aveti cunostinte juridice ca sa intelegeti ce v-am scris eu mai sus.

Cotele de intretinere, in totalul lor, cuprind cheltuieli impartite pe numar de persoane, dar si cheltuieli impartite pe suprafata, dar si cheltuieli impartite in functie de consum etc.

Si am sa va dau un exemplu, in speranta ca ma veti intelege.
In apartamentul Dv. locuiesc 4 persoane si in apartamentul de deasupra Dv locuiesc 2 persoane. Apartamentele sunt identice ca suprafata.

- la factura de gunoi, prin impartire rezulta 2 lei/persoana. Dv veti plati 2x4=8 lei. In apartamentul de deasupra se va plati tot pentru gunoi 2x2=4 lei.

- la salarii care se impart pe suprafata ambele apartamente vor plati similar, sa zicem 3 lei.

Deci daca adunati numai aceste doua cheltuieli rezulta ca Dv. aveti de plata 11 lei, vecinul de deasupra are de plata 7 lei.
elga50 a scris:

- la salarii care se impart pe suprafata ambele apartamente vor plati similar, sa zicem 3 lei.


...dar mie mi se cere sa platesc de 4 x cheltuielile administrative stabilite pentru un apartament. Mi s-a spus ca e hotarare a Adunarii generale.
Ce se aplica in cazul acesta, HG 1588 sau hotararea Adunarii generale?
La refuzul meu de a achita suma calculata pentru 4 persoane (am achitat doar suma stabilita pentru apartament) mi s-a spus ca raman cu restante, pentru care se vor calcula penalitati? E corect?

Alte discuții în legătură

Zero persoane la intretinere carmen craiu carmen craiu Pot fi trecute 0(zero) persoane la intretinere? (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - cheltuieli comune auricaa auricaa Buna ziua. Am un apartament proprietate personala, in care nu locueste nimeni, fiind plecata in strainatate de mai multi ani. Ce cheltuieli comune sunt ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)