avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 842 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cheltuieli la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cheltuieli la intretinere

Cum se stabilesc cheltuielile pentru administratie in cadrul unei Asociatii de proprietari?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 10:07, 29 Noiembrie 2009
Ce intelegeti Dv. prin cheltuieli administrative? Insiruiti-mi exemple.....
elga50 a scris:

Ce intelegeti Dv. prin cheltuieli administrative? Insiruiti-mi exemple.....


-cheltuielile pentru salarii, imprimate...cel putin astea mi s-au insirat
Iata ce scrie in HG 1588/2007 cu Normele metodologice de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari.

Art. 43. - Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate, in functie de suprafata utila a apartamentelor si a spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, reprezinta cheltuielile efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate comuna.
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.

Asa trebuie impartite aceste cheltuieli...pe cota-parte indiviza. Apartamente cu suprafata identica au aceeasi suma la cheltuielile administrative.

Atitudinea Dv. nu trebuie sa fie aceea de a nu plati, ci aceea de a plati si a soma administratorul sa faca recalcularea acestor cote conform cu articolele prevazute in HG 1588/2007, altfel Dv. sunteti indrituita sa faceti reclamatie asupra acestui aspect la primarie.

Faceti o cerere scrisa catre presedintele asociatiei (in 2 exemplare, unul ramane la Dv. semnat de presedinte si stampilat, cu nr. de inregistrare pe el si data) in care cereti sa se intre in normalitate si sa vi se recalculeze aceste cheltuieli conform legii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Zero persoane la intretinere carmen craiu carmen craiu Pot fi trecute 0(zero) persoane la intretinere? (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - cheltuieli comune auricaa auricaa Buna ziua. Am un apartament proprietate personala, in care nu locueste nimeni, fiind plecata in strainatate de mai multi ani. Ce cheltuieli comune sunt ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)