avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1084 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Rețeaua de apă a blocului trece prin subsolul ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Rețeaua de apă a blocului trece prin subsolul scării noastre, contorul general este la 10 m de intrare și avem o serie de probleme cu noua companie furnizoare. Îi putem obliga să se implice în rezolvarea lor, sau ce soluții am avea?

Bloc cu 6 sase scari asociatie separata pe fiecare scara nu au nicio legatura una cu cealalta.
Reteaua de apa a blocului intra prin subsolul scarii mele la scara din spate , iar dupa aceea se ramifica la restul celorlate scari in numar de 5 scari .

Toate scarile au contoare individuale de apa montate de 15/20 ani de fosta companie de apa, iar acum noua companie spune ca nu sunt ale ei, nu vrea sa le intretina si sa faca metrologizarea lor , bineteles facturand scara respectiva tot dupa contoarele din scara adica subsolurile scarilor.

Din cite stiu eu cred ca numai scarea mea mai are metroligia valida la Contorul de apa fiind schimbat acum 3/4 ani datorita defectarii contorului , iar eu stiu ca numai la o perioada de 5 ani se face Metrologia unui contor de apa de scara . Aceasta din ce am citit pe net .
Este contor mai mare de 1x1/4 .

Acum a venit cu data de 5 August ca pina la 22 aug. sa delegam o persoana care sa duca contoarele de la toate scarile . Motivul lor este unul care nu are nicio legatura cu cititul ci numai cu metrologia .
Nu specifica de ce ?, Sunt diferente mari la citire fata de contorul principal care exista in fata scarii mele la 8/10 m dupa care intra in subsolul scarii mele de unde se ramifica si merge la restul scarilor, nu au acces la citirea contoaqrelor si nu pot factura dupa contorul de la scara respectiva .

Sau nu stiu motivul, decit ca la noi nu au fost niciodata probleme sa nu poata citi contorul
Metrologia se face undeva la 300/400 KM in Arad sau Oradea si nu ai cum sa duci un contor si sa lasi scara cu 10/15 ap. fara apa 7/10 zile , sau cit ar dura .

Compania noua nu vrea sa sprijine sa duca contracost binenteles verificarea metrologica atunci cind este nevoie pe rind la fiecare scara inlocuind contorul macar provizoriu iar dupa verificare/metrologizare sa-l puna inapoi.

Am incercat eu cind am schimbat contorul la scara noastra, nu au vrut sa-mi dea un contor metrologizat pina il reparam pe al nostru, invocind ca nu este al lor( Ca compania veche nu stiu ce a facut, nu-i intereseaza si nu au predat / spus ca, contoarele trebuie sa le intretina , deoarece noi le-am platit integral atunci cind le-au montat inclusiv manopera , asa ca am cumparat altul nou.

La intrare in Bloc pe domeniul public in dreptul scarii mele este contorul General al blocului. 10/15 ml de intarea in bloc .Totdeauna il citeau si pe acela, iar facturarea se face numai dupa cele citite in subsolul Blocului de la fiecare scara, si era facuta tot de personalul de la compania de apa contra cost si aparea citirea pe factura . 1/2 lei aprox. pe luna .
Cred ca s-a intimplat ceva la restul scarilor sau la o scara sau doua, ca nu au avut acces sau au intirzieri la plata apei , nu stiu sigur , sau aceasta a fost decizia companiei .

Sa delegam o persoana comuna care sa dea citirile la contoare , nespecificind cum vor sa factureze apa sau ce au mai au de gind. Mentionez inca odata ca fiecare scara este asociatie individuala de scara. Nu avem nicio legatura asociatiile intre ele, ba mai mult cred, ca nu prea ne intelegem .

Nu cred ca vom putea avea vreo intelegere .
Acea persoana nu stiu daca se va gasi si daca va putea avea acces sa citeasca contoarele in timp util.
Este foarte greu ca o persoana sa aiba acces la toate scarile si sa fie agreata de toate scarile intr-un interval scurt de la citirea contoului general inainte de a intra in Bloc .
A fost destul de bine pina acum, alta scara, transmitea, cred citirea contorului si dupa citeva zile, daca nu aveau acces la contorul din subsol.

INTREBAREA ( INTREBARILE ) MEA (MELE) ESTE ( SUNT):
Intrind conducta prin subsolul scarii mele pot ca sa fac nota de informare a asociatiei de la scara mea spre compania de apa, legal sau dupa lege si anume: ca daca nu vreau/pot sa mai citeasca contoarele cum le-au citit pina acum de 15/20 ani, pe cele din beci (Subsolul scarilor blocului .)

asociatia doreste ca toate conductele de apa inafara celor care alimenteaza scara mea (adica trei/paru coloane verticale) , am dori separare la conducta de apa iar ramificatiile care merg la restul scarilor sa le anulam si sa le taiem jos ( eliminam un risc mare de inundatie al scarii noastre adica subsolului, fiind diametru destul de mare care pina acum nu a avut probleme ) si sa duca Compania de apa, pe afara pe domeniul public, sa faca separat bransamente la restul scarilor binenteles si sa monteze contoare .

Si asta numai pentru ca nu au metrologizare iar compania nu vrea sa ajute la acest lucru .
Cred ca in Oras nu suntem singulari sunt si alte Blocuri similare cu al nostru .
Este obligata scara mea sau subsolul scarii sa aiba 30/40 ml de conducta de 80/100 mm si sa fie prima expusa la defecte si inundatie .?

Nu este mai simplu sa faca compania separare la fiecare scara iar la scara mea existind conducta vom fi numai noi iar restul scarilor le va face compania de apa Bransamente noi si nu avem pe cine sa dam vina pe viitor ca s-a spart teava de apa .

Putem sa obligam compania legal ca asociatie singulara prin subsolul careia se face alimentarea la restul celor 5 scari, iar pina atunci sa-si vada de treaba si sa citeasca in continuare apele cum le-au citit pina acum de 15/20 ani ???

Ar mai fi si o alta varianta binenteles ca intrebare : Putem cere chirie pe portiunea conductei care alimenteaza restul scarilor ???
Sau vreti apa ? fiecare cu teava lui . ???

Avem beci curat, a la Necherman cu de toate, mai putin gratare si mici , ce se pune pe iarna conserve si compoturi , mere etc. Asta a fost o paranteza .

Sau ce as mai putea face ???
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 August 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: lost1989 , utilizator 10:42, 16 August 2019
Prima data studiati articolele 94 - 99 din legea 196/2018.
1. Conform legii furnizorul de apa trebuie sa asigure prin contor de bransament facturarea pentru fiecare condominiu in parte. Sunt obligati sa faca asta , sau sa accepte solutia veche.
2. Bransament separat inseamna o conducta cu ramificatii la fiecare scara.
3. Daca se pastreaza solutia veche, atunci asociatiile care au contor pasant vor suporta costul verificarii metrologice. Trebuie sa se inteleafga fiecare cu furnizorul de apa.
4. Pentru apa rece, verificarea contorului se face la interval de 7 ani.
4.In cazul nerespectarii art. 102 alin 1 litera n,puteti reclama , in conditiile aceluiasi articol, la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice.Amenda pentru furnizor este de minim 4000RON.
[ link extern ]
Compania de apa nu vrea sa recunoasca contoarele pasanTe si sa sprjine metrologia, pe motiv ca contoarele nu sunt ale lor .
Dar au facturat dupa ele de 10/15 ani si compania veche si actuala companie .
Fapt real , ca acum 3/4 ani eu am schimbat contorul pasant de la scara mea cu unul nou, ducind factura si buletinul de metrologizare la companie atunci cind l-am schimbat , anuntind totodata inainte Compania, ca sa stie de intentia noastra si raspunsul a fost nicio problema si am dus actele de achizitie si metrologizarea contorului . Deci scara mea ar fi asigurata cu un contor nou si in regula daca metrologizarea este valabila 7 ani cum ati spus dumneavoastra , eu stiam de 5 ani .
Probabil restul scarilor au probleme cu metrologizarea si cititul contoarelor sau acces la cititul lor . care nu este problema mea fiind asociatii diferite pe fiecare scara , iar multe dintre ele greu de abordat sau gasit o solutie ca sa mearga personal la Companie sa ajunga la o intelegere .
Deci daca nu vor sa mai citeasca apele la fiecare sfirsit de luna cum le citeau pina acum , eu am sa incerc sa le transmit telefonic si personal daca este cazul la compasnie .
Dar ma tem ca nu vor accepta aceasta .
Ei vor o alta persoana care sa raspunda si sa duca toate contoarele . Deci 6 asociatii acum trebuie sa se uneasca in aceasta privinta cea ce este greu de realizat .
6 asociatii sa depinda de o persoana , sau intr-o persoana . Alte cheltuieli nu sunt comune toate fiind individuale fara probleme . Numai cu APA RECE AR FI .

Asociatia de la scara mea unde intra apa in Bloc la cele 6 scari poate cere conform legii sa faca separat bransamete separate la restul scarilor pe motiv ca scara mea sau mai bine spus scara mea este traversata de conducta principala ???
Asta ar fi o intrebare ???

In caz ca nu se ajunge la o intelegere amiabila cu Compania de apa sa acepte situatia veche si sa faca Metrologizarea contoarelor contra cost la fiecare scara unde este nevoie .???
1.Asociatia poate cere, v-am spus inca din mesajul anterior ca o poate face printr-o reclamatie la ANRSC, asa cum scrie in legea 196/2018, in care veti expune toata povestea.
[ link extern ]
In plus veti putea invoca la ANRSC si articole din legea 241/2006:
Art. 33
(2) Operatorii au următoarele obligații față de utilizatorii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare:
a) să furnizeze/presteze serviciul de alimentare cu apă și de canalizare numai pe baza unui contract încheiat cu utilizatorii serviciului;
b) să respecte prevederile contractuale;
c) să servească toți utilizatorii din aria de acoperire pentru care au fost autorizați, în condițiile prevederilor regulamentului serviciului;
d) să respecte indicatorii de performanță aprobați de autoritățile administrației publice locale prin hotărârile de dare în administrare, respectiv din contractele de delegare a gestiunii serviciului;
e) să furnizeze autorităților administrației publice locale și A.N.R.S.C. informațiile solicitate și să asigure accesul la toate informațiile necesare verifiării și evaluării funcționării și dezvoltării serviciului, în conformitate cu clauzele contractului de delegare și cu prevederile legale în vigoare;
f) să pună în aplicare metode performante de management, care să conducă la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurențiale prevăzute de normele legale în vigoare pentru achizițiile de lucrări, bunuri și servicii;
g) să echipeze cu contoare branșamentele utilizatorilor în punctul de delimitare a instalațiilor, în termenele stabilite de consiliile locale în conformitate cu prevederile legale, dar nu mai târziu de 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(3) Penalitățile și sancțiunile aplicabile operatorilor pentru nerespectarea de către aceștia a indicatorilor de performanță ai serviciului se prevăd în mod obligatoriu în hotărârea de dare în administrare ori în contractul de delegare a gestiunii.

2. Pina la construirea acelor bransamente catre fiecare dintre asociatii, puteti propune ANRSC si bineinteles furnizorului sa folositi vechea metoda de masurare cu contor pasant. Sfatul meu este ca toate cele 6 asociatii sa-si cumpere contori noi, costul lor nefiind atit de mare, iar pretul nu e unul prohibitiv, cred ca e in jurul a 500-600 RON unul de DN50 - 2". Ce sa mai demontati si sa trimita la Arad sau nu stiu unde pentru verificare metrologica. Asa le inchideti gura si celor de la furnizor, aveti aparat nou, verificarea e valabila 7 ani,conform listei oficiala a BRML,pentru valabilitatea perioadei tuturor mijloacelor de masura. Tehnic nu pot sa mai obiecteze, legal e sa va faca bransament si le popuneti o solutie de compromis pina fac asta. Daca o fac. Dar macar nu mai au ce sa obiecteze.
Legea 241/2006 in forma actualizata o gasiti aici:
[ link extern ]
Da multumesc m-am lamurit .
Deci nu pot face ce vrea, Compania .
Daca nu fac metrologizarea contracost sau sa sprijine aceasta n-au decit sa citeasca cum au facut-o pina acum .
Am uitat de o precizare :
In acest an acum4/5 luni sau refacut contractele pe durata nedeterminata cu fiecare scara in care nu era specificat nimic de contoarele pasante, decit despre asigurarea accesului la aceste contoare pentru citire , verificare, metrologizare ... care nu fost problema niciodata si nici nu este .
Daca vor insista sau incapatinare cei de la companie am vazut ca : conform unui articol din lege sunt obligati sa faca bransamente separate prevazute la Legea 241/2006 Art.33 lit.g .
Multumesc oricum m-ati salvat si m-am linistit.
Alte sugestii daca aveti, sunt binevenite .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contractul de furnizare apa lost1989 lost1989 Buna ziua si LA MULTI ANI !!! Am mai scris in august 2019 despre contractele de furnizare apa incheiate de Compania de Apa Somes S.A. Cluj , Sucursala D... ... (vezi toată discuția)
Constatare consum de apa rece necontorizat (furt) StRotaru StRotaru Asociația de proprietari la care sunt administrator este titular de branșament APA NOVA. Astfel pe baza citirilor contoarelor pasante existente eu împart ... (vezi toată discuția)
Bransament apanova cristianfluturas cristianfluturas bloc cu 2 scari ( 19 ap.pe scara ) si fiecare scara avind asociatie de prop. apanova refuza sa instaleza la scara 2 apometru si inregistreaza consumul pe tot ... (vezi toată discuția)