La reprezentanță mi s-a spus că e daună totală, un alt service mi-a zis că mă costă 2.000 de lei reparația. Sunt obligată să accept dauna totală? Eu vreau să mi se repare ,,epava"
Bună ziua, În urma unui accident din cauza celuilalt șofer mi s a dat dauna totala. La constatare mi s a trecut doar elemente de cosmetica, bara fata, aripa etc Eu vreau sa îmi repare mașina, nu sa mi o oprească și sa mi dea nici măcar 6000 RON pe ea, dar îmi sp ca nu se poate, ca trebuie radiata, ca nu o pot vinde după etc. Nu mi se pare corect, celalalt întra în mașină mea și eu rămân fără mașina. Ma pot obliga sa accept dauna totala dc vreau sa mi repare "epava", după cum se exprima ei? Mașina funcționează, de unde a avut loc accidentul am venit cu ea 700km pana acasă, sunt doar de cosmetica de înlocuit și la un alt service mi au sp ca ma costa în jur de 2000 RON, nu peste 6000 RON ca la reprezentanta. Cum trebuie sa procedez? Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
"Service-urile agreate" sunt acelea cu care asiguratorul are incheiate contracte de colaborare, contracte ce au ca unic scop evitarea preturilor exagerate, respectiv incarcarea nejustificata a costurilor aferente reparatiei autovehiculului (fac vorbire despre costul orei de manopera cat si despre adaosul comercial practicat pentru piesele inlocuite).
Contractele despre care am facut vorbire sunt "contracte comerciale".
Legea nu poate interzice acest gen de contracte.
Autovehiculul poate fi reparat fara nici un fel de probleme.
Dar, in nici un caz la "preturile impuse" de catre "un anumit service auto".
Vorbim despre banalul principiu al concurentei.
Despre "piese originale" discutam doar pentru autovehicule aflate in perioada de garantie conferita de catre "fabricant".
Doar in acesta situatie se justifica si sunt acceptate de catre asigurator.
Pentru masini "vechi", ... , cu certitudine contravaloarea "pieselor originale" depaseste valoarea autovehiculului "vechi" in sine.
In mod cert se declara "dauna totala".
Modul de calcul al "daunei totale" nu face obiectul acestei spete.
"Piesele originale" au un pret iar cele asa zise "de producator" au un pret mai mic cu circa 50-75 %.
Cu certitudine, calitatea difera, dar tot cu certitudine si alte piese "isi fac treaba" si vor rezista, probabil, mult peste durata de viata a autovehiculului "vechi".
Sunt tot "piese noi" dar nu "originale".
Incercati sa discutati cu asiguratorul ce a emis polita RCA a "vinovatului" pentru producerea accidentului.
In functie de raspunsurile dumneavoastra, solutii pertinente exista.
Spre stiinta, sunt (printre altele) si acreditat RAR pentru postul de director de service auto si am colaborat si colaborez cu aproape toti asiguratorii din Romania.
Piesele "de producator" daca producatorul livreaza atat marcii cat si pietei sunt identice.
Mai nou, in west, Renault si VW cer ca sub-contractantii producatori de piese sa ambaleze si sa eticheteze Renault respectiv VW in pack de 100-10000 piese, fiecare piesa de schimb.
Renault si VW livrand direct producatorului de piese, atat ambalajele cat si etichetele stampilate Renault , respectiv VW.
In centrele logistice Renault, respectiv VW, simpli palmasi nu fac decat sa impacheteze pe concesiune si/sau client/garaj diversele piese comandate la bucata din bigbag/pack-urile sau bulk-urile respective (termeni cnf ICC 2010).
Ex.: In west, producatorul de baterii Varta nu va produce sub alte imperative normative si de calitate bateriile de 680/74 A/Ah pt Renault sau Carrefour, le va stampila diferit si atat.
ATENTIE, exista o gramada de producatori si chinezi care se pretind furnizori ai marcilor respective, de unde si extrem de frezcvente tepe!!!
Rca
jenicaprod
In cat timp, o societate de asigurari trebuie sa-ti dea un raspuns privind acceptul (ne acceptul) la plata daunelor rezultate in urma unui accident de ... (vezi toată discuția)
Despăgubire rca
ADR_C
Bună ziua,
O să descriu pe scurt evenimentul și cele întâmplate ulterior.
Am fost accidentat destul de tare de un domn care mi-a tăiat calea; ... (vezi toată discuția)