Vă rugăm frumos să ne ajutați cu un răspuns
cum ar trebui procedat în cazul următor:
- contabilul șef al instituției este în Concediul de odihnă
și era plecat din localitate când s-a făcut Statul de plată
- pe data de 10.09.2019 trebuie să se plătească salariile angajaților
- în instituție mai este un economist
în cadrul compartimentului financiar-contabil
Vă rugăm să ne ajutați cu un sfat și să ne spuneți:
- cine va semna Statul de plată ?
- doar contabilul șef ?
sau
- în lipsa contabilului șef, directorul instituției publice
va putea să dea o Decizie prin care
va împuternici pe economist să semneze Statele de plată
din partea compartimentului financiar-contabil ?
In lipsa contabilului șef, directorul instituției publice va putea să emita o Decizie prin care
sa împuterniceasca pe economist să semneze Statele de plată din partea acelui compartiment.
Economistul doar semnează Statele de plată ?
sau și poată să facă plata ?
Colegul economist mi-a spus că
OMFP nr.1792 din 24 decembrie 2002 - spune că:
- 4.Plata cheltuielilor
Plata cheltuielilor este faza finală a execuţiei bugetare prin care instituţia publică este eliberată de obligaţiile sale faţă de terţii-creditori.
Plata cheltuielilor se efectuează de persoanele autorizate care, potrivit legii, poartă denumirea generică de contabil, în limita creditelor bugetare şi destinaţiilor aprobate în condiţiile dispoziţiilor legale, prin unităţile de trezorerie şi contabilitate publică la care îşi au conturile deschise, cu excepţia plăţilor în valută, care se efectuează prin bănci, sau a altor plăţi prevăzute de lege să se efectueze prin bănci.
Plata cheltuielilor este asigurată de şeful compartimentului financiar (financiar-contabil) în limita creditelor bugetare deschise şi neutilizate sau a disponibilităţilor aflate în conturi, după caz.
Daca are delegație si in acest sens poate face...cunosc practic o astfel de situatie ...contabilul sef plecat in CO si este înlocuit în toate de un economist