avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 750 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Atingere plafon 100 000 EUR PFA norma de venit. ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Atingere plafon 100 000 EUR PFA norma de venit. Optiuni?

Lucrez ca si PFA in domeniul IT si conform calculelor mele, la sfarsitul anului am sa depasesc cu 5000 EUR plafonul maxim de 100 000 EUR. Asta ar insemna ca de la anul ar trebui sa trec la PFA in sistem real.

Ca sa evit asta m-am gandit ca as avea urmatoarele optiuni dar nu sunt sigur daca sunt valide. Ce parere aveti?

1. Facturez o parte din suma pe anul viitor in Ianuarie, rog clientul sa ma plateasca doar la anul pe acea suma.

2. Folosesc firma sotiei (are deja CAEN pe IT) pentru a factura o parte din suma astfel incat sa nu depasesc plafonul (nu sunt sigur cu am reactiona fiscul la asta tinand cont ca bani vor fi virati de aceeasi companie care vireaza bani in contul de PFA???)

3. Infintez un SRL si facturez o parte din suma acolo. E posibil sa lucrez atat pe PFA cat si pe SRL pentru acelasi client? Sau din momentul in care imi mut activitatea pe SRL trebuie sa inchid PFA sau cel putin sa nu am acelasi client ca pe SRL?

4. Aveti alte idei?

Alte discuții în legătură

Facturare pe pfa/srl pentru servicii prestate ca freelancer dorincornea dorincornea Vreau sa incep activitatea ca freelancer prin servicii de genul oDesk / Elance si altele similare si am cateva intrebari legate de modul in care ar trebui sa ... (vezi toată discuția)
Plata tva pfa cu norma de venit facturi in strainatate leosimi leosimi Buna seara, In viitorul apropiat urmeaza sa am contract de colaborare cu o firma din Anglia. Pana acum se pare ca o sa-mi desfasor activitatea sub forma ... (vezi toată discuția)