Buna ziua. As vrea sa stiu care este procedura prin care unei asociatii de proprietari i se poate solicita un raport/explicatii in ceea ce priveste gestionarea fondului de reparatii. Pe ce perioada aceasta este obligata sa justifice incasarile si cheltuielile? I se poate reprosa stabilirea unei cote neobisnuit de mari (aproape 100lei/luna)? Multumesc frumos!
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Raportul despre care vorbiti este intocmit de catre cenzorul asociatiei.
Sumele depuse in fondul de reparatii este gestionat de catre administrator, este inregistrat in registul fd. de reparatii pentru fiecare propietar. Registru are rubrici pentru incasari si pentru iesiri. Sigur ca puteti solicita informatiile care va intereseaza (incasari si folosirea sumelor, solduri).
Cu privire la subiectul al doi-lea - cu un exemplu de la noi:
- dupa o functionare de aprox. 45 de ani, lifturilor noastre le-a venit sorocul la o reparatie capitala {RK);
- ei, o RK, la un lift ce deserveste proprietarii unui bloc de P+10 (11 statii), costa peste 10.000 euro (toate piesele de schimb sunt din import, ) = manopera + autorizarile ISCIR, astfel incat proprietarilor nostri a trebuit sa le repartizam, in medie cam 1000-1100 lei; cum nu poti - sau mai bine zis nu "suna"bine repartizarea unei asa sume de bani (cu toate ca este cam acelasi lujcru, in final), in com. ex. s-a dispus repartizarea unei sume de 200 lei, timp de 5 luni, urmand ca in luna a 6-a, sa se vada daca suma finala ajunge sau mai trebuie ceva. Pot sa va spun ca la avizierul fiecarui bloc au fost afisate documente si informari privind toate aceste aspecte, devize, facturi, ritmul incasarilor, etc.
Asadar, ati inteles cum sta treaba: - functie de ce v-ati propus acolo, nu stiu da a 100 lei/luna este mult sau putin, asa ca incercati sa va implicati putin, sa va mai uitati la avizierul as. prop. unde, in mod obligatoriu gasiti informatii despre planificarea unei lucrari, apoi, nu cred ca ati participat la ultima AG, unde cred ca s-a discutat ce lucrare de o amploare mai mare se va efectua in asociatia dvs.
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Pentru corecta si completa dv informare studiati temeinic disp L nr 196/2018
Daca exista suspiciuni privitor la modalitatea de utilizare sume din gestiunea asociatiei de proprietari unica modalitatea de dovedire eventuale incalcari ale dispozitiilor in domeniu,existenta de prejudiciu materail il constituie expertiza financiar contabila sau auditul
Initial puteti solicita cenzorului/comisiei de cenzori a asociatiei de proprietari raport asupra activitatii asociatiei
Conditionat de concluzii,se pot dispune masuri ulterioare
Expertiza financiar contabila puteti solicita inclusiv dv prin expert CECCAR cu care puteti negocia atat obiectivele expertizei cat si onorariul aferent