Buna.
Am o situație mai ciudata:
Firma noastră a montat un echipament de folosință îndelungată la un beneficiar si acordam garanție la acel echipament.
Beneficiarul a semnat însă un contract de întreținere cu alta firma, neautorizată de producător.
Echipamentul s-a defectat in perioada de garanție.
Vreau sa va întreb daca acest lucru nu duce la anularea garanției de către noi, respectiv intervenția unei alte firme asupra echipamentului.
Va mulțumesc.
De principiu, contractul de garantie prevede obligatia ca beneficiarul/cumparatorul sa faca revizii si reparatii cu societati autorizate. Avand in vedere ca este vorba despre un contract care naste obligatii si drepturi intre parti, acesta trebuie sa prevada in mod explicit si cauzele de nulitate, respectiv sanctiunile care intervin in situatia nerespectarii obligatiilor de catre parti. Adica, daca beneficiarul garantiei nu asigura reviziile la timp sau reparatii cu persoane autorizate, garantia este nula, doar daca s-a prevazut astfel in contractul de garantie.
In situatia in care nu puteti regla amiabil situatia, in masura in care clientul va porni o actiune judiciara impotriva dvs, va puteti apara prin chemarea in garantie a societatii care a asigurat intretinerea bunului. Pentru mai multe detalii, respectiv pentru interpretarea clauzelor contractuale, va sfastuiesc sa consultati un avocat.
In conditiile de vânzare și punere în funcțiune exista obligatia cumpărătorului de a asigura întreținerea echipamentului în perioada de garanție doar cu firme autorizate de către producător?