Adam Grecu a scris:
Prietenul nostru are o mare "grija", dar nu intelege nimic pentru ca este "setat" pe negativ. Daca cade bolovanul de sare si omoara copilul?
Scrie si dumneata ceva frumos, ceva incurajator, nu veni si ne explica in majuscule ce fiecare dintre noi, mai ales cei care ne ocupam de asociatii de proprietari, stim deja, ne informam, ne consultam.
De zeci de ori sunteti sfatuit sa va infiintati propria asociatie, pe o singura scara, dar de priceput, ba! Veniti aici si bateti moneda sa intelegem noi cu ce izvor de intelepciune ne-am pricopsit si ce-am fi facut noi fara dumneata. Chiar nu realizati situatia?
In fine, haideti sa va explic:
- acum exista si chiar functioneaza firme specializate de administrare asociatii de proprietari; acestea gestioneaza sute si mii de apartamente, insa pentru ca firma sa functioneze, are zeci de angajati: administratori, casieri, instalatori, sudori, juristi, economisti, directori - si iata ca se poate, intelegeti?
- gestionarea as. prop. se poate face de catre PFA-uri; daca are ocazia sa-si dezvolte afacerea, are posibilitatea sa-si angajeze personal - in general casier, contabil,jurist, personal de interventie - se poate, da?
- au mai ramas administratori individuali, angajati cu CIM; si acestia se organizeaza pentru a administra 2-3 asociatii, mai apropiate una de alta, poate cu un numar mai mic de apartamente, astfel ca omul nostru nu se teleporteaza ci munceste de dimineata pana seara, dar si-a organizat in asa fel activitatea incat este ajutat in munca sa de catre unul-doi reprezentanti ai blocurilor; asadar se poate, da?
TU POȚI GÂNDI LOGIC ȘI REALIST, SĂ NU MAI JIGNEȘTI AIUREA ?
Explică-mi și mie, gândind realist, cum poți fi concomitent în 12 locuri deodată, știind că un jurist din Oradea are în administrare 12 Asociații ?
Cum poți fi casier și contabil pentru toate cele 12 Asociații concomitent, știind că trebuie să încasezi zilnic banii de la proprietarii Asociației, nu mai zic de problemele tehnice, în cazul în care apar mai multe avarii majore la fiecare din cele 12 Asociații ?
Cum poți lua indecșii apometrelor de la toate ele 12 Asociații, sau cum rezolvi toate problemele proprietarilor, care vor să vorbească direct cu tine, să-ți explice mai pe larg problemele pe care le are fiecare, mai ales dacă sunt, să zicem, în total, minim 1.200 de proprietari în cele 12 Asociații ?
La fel, ce salariu are acest așa-zis administrator, pentru toate cele 12 Asociații ? Dacă vom calcula un salariu de minim 1000 de lei pentru fiecare din cele 12 Asociații de Proprietari, acesta ar avea minim 12.000 lei, cu toate că nu stă nici 3 ore pe zi la fiecare din cele 12 Asociații ?!
Ce face, omul, ține video-conferințe cu toți proprietarii care au probleme tehnice sau contabile ... cum le va rezolva problemele celor câteva mii de oameni ?
Atenție ... un administrator cumulează 3 funcții, conform Legii nr. 196/2018, art. 63-66 și art. 74 - de contabil, de casier și de administrator tehnic, dar dacă ai în gestiune și în administrare 12 Asociații, e imposibil să-ți respecți atribuțiile cu profesionalism și cu promptitudine !
Cel puțin acest fost jurist are firmă de administrare de Condominii, dar și așa, nu are timp să poată gestiona toate situațiile de criză din toate cele 12 Asociații de Proprietari administrate de acesta, concomitent (nu a specificat nimic în interviu că ar avea angajați 12 administratori pentru cele 12 Asociații, asta însemnând că doar el este și șeful și angajatul, ceea ce este o mare absurditate):
[ link extern ]