In 2013 am incheiat cu Vodafone un contract pe care l-am onorat pana in 2016 cand nu am mai putut sa il onorez si am vrut sa reziliez contractul dar mi-au impus sa platesc taxa de reziliere cu care nu am fost deacord si au urmat inca 3 facturi inainte ca ei sa rezilieze contractul meu pe motiv de neplata.In aceste facturi sunt sumele de abonament plus penalizarile pt neplata la timp.La inceputul lui 2019 m-au dat in judecata cei de la Kredyt Inkaso la care a ajuns dosarul meu si in faza de fond mi-au ceut sa platesc contravaloarea serviciilor , si diferenta pe care o mai aveam la plata terminalelor achizitionate , penalitati de intarziere si taxa de reziliere.Dupa ce s-a judecat fondul , judecatoria sectorului 2 a dispus ca accepta in parte cerea formulata de cei de la kredyt inkaso si a dispus ca sa achit contravaloarea serviciilor si diferenta pe care o aveam la plata terminalelor si sa mai platesc si taxe de judecata si a respis in rest cerea de plata a penalitatilor si a taxei de reziliere .Motivul respingerii celor doua capete este ca stipularea unei penalitati in coantum de 0.5% pe zi de intarziere ( conform art. 4.4 din contract si art 6 pct 6.1 din TGC) contravine dispozitiilor imperative ale Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori.Aceeasi este situatia si pentru clauza privind acordarea unor despagubiri pentru incetarea contractului inainte de expirarea perioadei initiale stipulata la art.10 pct 10.1 si 10.3 din TGC , protivit cu care prejudiciul conform art.10.3 va fi egal cu suma initiala impartita la numarul de luni din cadrul perioadei minime contractuale si inmultita cu numarul de luni ramase pana la expirarea acesteia.astfel o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca prin ea insesi sau impreuna cu alte prevederi din contract , creeaza, in detrimentul consumatorului si contrat cerintelor bunei-credinte , un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor,in vreme ce alin.2 al aceluiasi text normativ prevede ca o clauza contractuala va fi considerata ca nefiind negociata direct cu consumatorul daca aceasta a fost stabilita fara a da posibilitate consumatorului sa influenteze natura ei , cum ar fi contractele standard preformulate sau conditiile generale de vanzare practicate de comercianti pe piata produsului sau serviciului respectiv.si ca este considerata clauza abuziva conform literei i din anexa Legii nr. 123/2000 , clauza care obliga consumatorul la plata unor sume disproportionat de mari in cazul neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre acesta,comparativ cu pagubele suferite de comerciant, ipoteza pe care instanta o apreciaza indeplinita in cauza.
Imediat dupa ce s-a dat sentinta am fost sa platesc suma acordata ca si castigata in instanta adica diferenta pt terminale,diferenta pentru serviciile acordate si taxele judiciare. Acum cei de la Kredyt Inkaso au facut apel in care nu stipuleaza ca am platit suma castigata de ei in instanta de fond si sustin in continuare ca vor ca eu sa platesc procentul de penalitati pe zi pana la data achitarii intregii sume de bani plus taxa de reziliere si in plus de data asta ei cer ca instanta sa le acorde dreptul de a solicita onorariul pentru avocat pe cale separata si nu spun nici o suma cat ar putea sa fie onorariul acestui avocat.Spun ceva de genul ca ei considera ca daca pe piata exista mai multi operatori , eu as fi avut de unde alege si faptul ca i-am ales pe cei de la vodafone sa semnez contract cu ei atunci inseamna ca nu exista clauza abuziva faptul ca nu am putut sa negociez contractul. Tin sa precizez ca nu am dispus de fonduri suficiente ca sa platesc un avocat si ca m-am reprezentat singura cum am stiut eu mai bine si cu ceea ce am citit in legile de pe internet.Nu as fi vrut sa ajung aici dar dupa divort am ramas singura cu un copil de 3 ani si cu o custodie exclusiva si tatal copilului nu plateste absolut nimic ca sa ma ajute cu cresterea lui iar aceste debite la vodafone au fost pe numele meu dar terminalele au ramas la el eu neputand sa imi recuperez aceste lucruri la acel moment
As fi fost dispusa sa reziliez si sa platesc diferenta terminalelor si a abonamentelor dinainte sa ma dea in judecata dar nu au fost deacord nici cei de la vodafone nici cei de la kredyt inkaso ca sa accepte ideea ca nu dispun de atatia bani ca sa platesc si taXA DE REZILIERE si penalitati. Sunt intr-o faza in care simt ca nu am nici o sansa singura in fatza acestor termeni judecatoresti si simt ca imi pierd orice speranta si nu imi doresc sa imi rup de la gura copilului putinii bani pe care ii fac lunar doar pentru ca cei de la kredyt inkaso incearca sa ia si carnea de pe mine.Imi cer scuze daca postarea mea este mult prea lunga dar sunt o mama disperata care nu mai stie ce sa faca si cum sa procedeze si as vrea daca puteti sa imi dati o speranta cat de mica in caz ca as putea avea castig de cauza singura in instanta.Va multumesc anticipat.
Daca intrebati mai demult aici...
Puteati invoca prescripția datoriei
Ati discutat cu cineva, firma de recuperare..., despre aceasta datorie din 2013 până cand au inceput procesul?
Acum nu stiu ce mai puteti face, poate va ajuta cineva cu o strategie...
problema e alta , ca ei ma dau in judecata pt in terminal achizitionat la abonament din 2015 dar la dosar este contractul din 2013 cand m-am portat la vodafone si am luat un terminal pe care l-am achitat si aveam contractul pe 24 luni.
Este greu să va descurcati fara un avocat, mai ales daca nu cunoasteti legislatia.
Avocatul lor poate apela la fel de fel de tertipuri...
Arătați, cu actele ce le aveti, ca in acea perioada erați postata la un alt operator si terminalul este cumparat de acolo, nu exista nicio legatura intre ce cer ei si realitatea
Daca ultima plata a fost facuta in 2016, probabil nu intervenise prescriptia (a mentionat ca actiunea a pornit la inceputul anului 2019). Ideea este ca aveati nevoie de un avocat pentru o aparare temeinica. Posibil sa castige in apel si veti plati si acolo cheltuielile. Este greu sa gasiti ajutor si sa va redactati apararea cu pareri de pe forum, fara studiul actelor.
Tineti cont de faptul ca orice firma recuperatoare trebuie sa va dea in judecata pt. a recupera banii. Daca observati ca au trecut 3 ani de la data ultimei facturi (neplatite) pana la momentul cand v-a trimis instiintare firma de recuperare, va prezntati la proces si invocati prescriptia. Punct!