avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 890 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... nu vreau sa-mi semnez demisia
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

nu vreau sa-mi semnez demisia

sunt electrician intr-o societate comerciala cu contract de munca nedeterminat.Am fost in concediu medical si cand m-am intors la servici angajatorul mi-a spus ca nu mai are nevoie de persoana mea pe postul de electrician si in schimb mi-a oferit un post de muncitor necalificat sau sa imi semnez demisia.Eu am cerut sa ma dea in somaj dar el a refuzat.Pot refuza postul oferit de necalificat si sa-mi sustin cererea de somaj?
Cel mai recent răspuns: MIHAI GRIGORE , Avocat 22:58, 2 Decembrie 2009
1. Nu sunteti obligat sa primiti postul oferit daca nu doriti.
2. Daca postul dvs. a fost desfiintat atunci veti fi concediat cu art.65 din Codul muncii si puteti beneficia de indemnizatie de somaj.
3. In acest caz angajatorul trebuie sa respecte prevederile CCMUNN pe anii 2007-2010:
ART.74. (2) In cazurile in care unitatea este obligata, potrivit legii, sa acorde un preaviz la desfacerea contractului de munca, durata preavizului va fi de 20 de zile lucratoare.
(3) In perioada preavizului, salariatii au dreptul sa absenteze patru ore pe zi de la programul unitatii, pentru a-si cauta un loc de munca, fara ca aceasta sa afecteze salariul si celelalte drepturi. Orele absentate se pot acorda prin cumul, in conditiile stabilite de angajator.
ART.78. - (1) La incetarea contractului individual de munca din motive ce nu tin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensatie de cel putin un salariu lunar, in afara drepturilor cuvenite la zi.
(2) Prevederile alin. 1 sunt aplicabile atunci cand incetarea contractului individual de munca a intervenit ca urmare unor motive ce nu tin de persoana salariatului.