Va rog putin ajutor in urmatoarea situatie: Dețin un PFA cu obiect de activitate principal comertul cu amănuntul prin intermediul internetului, iar obiecte secundare fabricarea de diverse articole prin crosetat/tricotat. (Comercializez atat fire si accesorii pentru tricotat, cat si produse fabricate de mine prin crosetare/tricotare). Cum procedez când produc un articol pentru vanzare, daca bobinele de fire intra in firma ca marfa?
Multumesc! Astept cu nerăbdare răspunsul dvs.
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Va realizati o fisa tehnologica pentru fiecare tip de produs crosetat/tricotat care printre altele va cuprinde concret cat e necesarul din materia prima cutare si cutare si apoi la final de luna un bon de consum cu ce materii prime pe cantitati si valori, ati folosit in acea luna.
Trebuie sa stiti estimativ de cand cumparati o anumita materie prima cu factura pe pfa, cat anume din ea folositi la partea de productie si cat o lasati s-o vindeti ca marfa, pentru ca atunci cand completati fila din registrul nir, la cea pentru vanzare trebuie sa adaugati si adaosul comercial si s-o treceti in registrul de gestiune zilnic ca intrari.
Prin acel bon de consum de la final de luna, aflati valoarea totala a materiilor prime folosite si aceasta e si cheltuiala cu materia prima pe care o luati in calcul pentru acea luna.
Deci in registrul jurnal de incasari si plati veti trece la plati valorile de la facturile cu care ati achizitionat materia prima conform datelor din chitantele cu care s-a facut plata, dar cand treceti la final de an sa calculati datele pentru a completa declaratia unica, veti lua in calcul ca si cheltuila cu materia prima doar cat a rezultat din adunarea pentru tot anul a acelor bonuri de consum lunare.
Ca sa fiu si mai explicit, aveti de completat inainte de a completa acea declaratie unica de final de an, registrul de evidenta fiscala pentru anul respectiv si in el treceti separat total sume anuale pe tipuri de venit (de exemplu total venit anual din vanzare marfa si total venit anual din vanzare produse finite crosetate/tricotate) dupa care un total general anual al veniturilor pe pfa. Si apoi total sume anuale pe tipuri de cheltuieli (de exemplu total cheltuiala anuala cu marfa vanduta si separat total cheltuiala anuala cu materia prima, printre alele) dupa care un total general anual al cheltuielilor pe pfa. Si in final total anual venit net (venituri - cheltuieli totale) si aplicand procentul de 10%, impozitul pe venit de plata pentru anul respectiv la valorile concret realizate, nu la cele estimate.
Pentru ca aveti si partea de productie veti tine separat fise pe tipul acesta de cheltuieli cu materia prima pentru ca e posibil ca intr-o luna sa nu consumati tot ceea ce ati achizitionat si sa aveti clar evidentiat cat v-a ramas pentru luna urmatoare in stoc.
Tot acest proces o sa vi se para ca stufos dar tineti cont ca dupa ce il pornitisi pentru ca nu faceti nu stiu cate modele noi din acele produse finite crosetate/tricotateintr-un an ele se repeta poate cateva lun la ran si deci aveti calulele deja facute.