avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 503 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... cumul pensie- salariu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

cumul pensie- salariu

sunt in concediu medical si am primit decizia de pensionare pentru limita de varsta redusa cu 2 ani pentru lucrul in conditii deosebite.
Decizia trebuie comunicata imediat angajatorului impreuna cu solicitarea de incheierea unui nou contract de munca sau comunicarea deciziei catre angajator poate fi amanata si facuta solicitarea respectand termenul de 30 de zile ? Multiumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:22, 25 Noiembrie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Contractul individual de munca existent inceteaza de drept la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare.

2. Pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare si cu aprobarea angajatorului, salariatul poate fi mentinut in aceeasi functie maximum 3 ani peste varsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de munca.
Multumesc pentru raspunsul dumneavoastra. ce pot face in situatia in care nu am formulat cererea cu 30 de zile inainte? pot solicita suspendarea pensiei si continuarea activitatii sau ce alta solutie exista? Multumesc
Incetarea de drept a c.i.m. opereaza in virtutea legii , astfel daca nu ati depus cererea este la latitudinea angajatorului sa accepte continuarea activitatii si fara depunerea cererii,dar in baza unui nou c.i.m.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură