avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 603 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, Cheltuieli deductibile, cheltuieli la ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, Cheltuieli deductibile, cheltuieli la întreținere

Lucrez ca PFA în sistem real, plătitor de TVA, și am contract de comodat pentru sediu, și vreau să deduc cheltuieli pe 2019.

Am înțeles că trebuie făcută o dispoziție de casă, în care spun suma acelor cheltuieli din intretineri, lumina, gaz, etc.

Pot face această dispoziție de casă acum, la sfârșitul anului, sau trebuia făcută pentru fiecare lună în parte?

Mulțumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Noiembrie 2019
Petrovic, utilizator
Cel mai recent răspuns: Petrovic , utilizator 09:03, 21 Decembrie 2019
Nu cu dispoziție de casă. Veti citi celalalt raspuns in care va scriam despre fisele de operatiuni diverse. Printre acele tipuri de cheltuieli veti avea o fisa pentru cheltuieli cu intretinerea camerei (sau a intregului aparament) luata cu acel contract de comodat numarul... din data de .... pentru sediul social al pfa, in care lunar veti trece valoarea din chitanta primita de la asociatia de proprietari si in alta coloana valoarea rezultata prin aplicarea procentului care reprezinta cat face camera din total apartament.
Referitor la contractul de comodat,
Contractul de comodat pentru sediu, pe care l-am depus la la registrul comerțului la înființare nu conține detalii despre fapul că eu plătesc întreținere.

Este necesar să aduc neapărat la registrul comerțului contractul modificat? Care conține faptul că eu voi plăti 30% din întreținere? Poate acest contract să aibă data de 1 ianuarie 2019?

Dacă nu am depus noul contract până acum, îl mai pot depune și să plătesc și să deduc întreținerea pentru lunile ce au trecut din acest an? (Circa 11 luni).

Sau trebuie să fac un nou contract cu data de astăzi pe care să îl depun la registrul comerțului, și abia de astăzi pot deduce întreținere?

Mulțumesc.

george-neagu a scris:

Nu cu dispoziție de casă. Veti citi celalalt raspuns in care va scriam despre fisele de operatiuni diverse. Printre acele tipuri de cheltuieli veti avea o fisa pentru cheltuieli cu intretinerea camerei (sau a intregului aparament) luata cu acel contract de comodat numarul... din data de .... pentru sediul social al pfa, in care lunar veti trece valoarea din chitanta primita de la asociatia de proprietari si in alta coloana valoarea rezultata prin aplicarea procentului care reprezinta cat face camera din total apartament.

Ultima modificare: Duminică, 24 Noiembrie 2019
Petrovic, utilizator
Petrovic a scris:

Lucrez ca PFA în sistem real, plătitor de TVA, și am contract de comodat pentru sediu, și vreau să deduc cheltuieli pe 2019.

Am înțeles că trebuie făcută o dispoziție de casă, în care spun suma acelor cheltuieli din intretineri, lumina, gaz, etc.

Pot face această dispoziție de casă acum, la sfârșitul anului, sau trebuia făcută pentru fiecare lună în parte?

Mulțumesc.


Pentru a deduce cheltuielile aferente sediului, trebuie ca acest lucru sa fie stipulat in contractul de comodat. Daca nu a fost evidentiat initial, se poate intocmi un act aditional in acest sens.

Si, da, puteti face plata catre proprietar a cotei parte ce va revine pentru mai multe luni, daca acesta accepta sa plateasca el intreaga suma si sa o recupereze cand puteti plati. Daca plata se face cu numerar, se intocmeste o dispozitie de plata prin casierie.

Atentie! In conditiile in care activitatea se desfasoara intr-un spatiu de locuit, pentru acea proprietate impozitul pe cladiri care se plateste la finantele locale ale primariilor se majoreaza, conform Codului fiscal.
Până acum proprietarul a plătit toate facturile pe numele său.

Mai pot face dispoziția de plată pentru lunile ce au trecut?

Referitor la dispoziția de plată prin caierie, despre care casierie este vorba? De casieria PFA-ului meu? Nu sunt familiar cu acest termen... Sau casieria unui institut?

Referitor la impozit, care va crește, unde pot să aflu cu cât va crește? Trebuie să studiez codul fiscal, sau pot să aflu costurile aferente întrebând direct la primărie?

Mulțumesc.
Am spus si mai sus, da, se poate plati pe mai multe luni. Dovada ca ati platit cota parte si ca proprietarul a incasat-o se face cu acest document justificativ, numit dispozitie de plata sau incasare prin casierie pentru ca tranzactia se face cu numerar. Casieria este a PFA iar dumneavoastra, titularul PFA, sunteti casierul.

Impozitul creste in functie de suprafata folosita, de zona, de localitate etc. Trebuie depusa o declaratie in termen de 30 zile de la data infiintarii PFA la Serviciul Public Finante Locale (SPFL) al primariei si se va comunica proprietarului (acesta este cel care plateste) suma de plata.

Alte discuții în legătură

Sediu pfa adrian140 adrian140 Buna ziua . Dacă înființeze un PFA ptr meditatii acordare elevilor și am sediul in apartament (Nu deduc cheltuieli cu întreținere, curent etc) Se ... (vezi toată discuția)
Impozit spatiu ne si rezidential clyde2010 clyde2010 Sunt pfa si pana in 2015 am avut contr.de comodat intre mine ca pfa (comodatara)si intre mine+sotia (comodanti),pentru una camera cu destinatie birou,cu acces ... (vezi toată discuția)
Deducere cheltuieli sediu social mtrufin mtrufin :( buna seara - va rog foarte mult daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat am o soc comerciala care are sediul social acasa la asociatul unic (nu este el ... (vezi toată discuția)