avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 603 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, Cheltuieli deductibile, cheltuieli la ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, Cheltuieli deductibile, cheltuieli la întreținere

Lucrez ca PFA în sistem real, plătitor de TVA, și am contract de comodat pentru sediu, și vreau să deduc cheltuieli pe 2019.

Am înțeles că trebuie făcută o dispoziție de casă, în care spun suma acelor cheltuieli din intretineri, lumina, gaz, etc.

Pot face această dispoziție de casă acum, la sfârșitul anului, sau trebuia făcută pentru fiecare lună în parte?

Mulțumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Noiembrie 2019
Petrovic, utilizator
Cel mai recent răspuns: Petrovic , utilizator 09:03, 21 Decembrie 2019
Nu cu dispoziție de casă. Veti citi celalalt raspuns in care va scriam despre fisele de operatiuni diverse. Printre acele tipuri de cheltuieli veti avea o fisa pentru cheltuieli cu intretinerea camerei (sau a intregului aparament) luata cu acel contract de comodat numarul... din data de .... pentru sediul social al pfa, in care lunar veti trece valoarea din chitanta primita de la asociatia de proprietari si in alta coloana valoarea rezultata prin aplicarea procentului care reprezinta cat face camera din total apartament.
Referitor la contractul de comodat,
Contractul de comodat pentru sediu, pe care l-am depus la la registrul comerțului la înființare nu conține detalii despre fapul că eu plătesc întreținere.

Este necesar să aduc neapărat la registrul comerțului contractul modificat? Care conține faptul că eu voi plăti 30% din întreținere? Poate acest contract să aibă data de 1 ianuarie 2019?

Dacă nu am depus noul contract până acum, îl mai pot depune și să plătesc și să deduc întreținerea pentru lunile ce au trecut din acest an? (Circa 11 luni).