Petrovic a scris:
Lucrez ca PFA în sistem real, plătitor de TVA, și am contract de comodat pentru sediu, și vreau să deduc cheltuieli pe 2019.
Am înțeles că trebuie făcută o dispoziție de casă, în care spun suma acelor cheltuieli din intretineri, lumina, gaz, etc.
Pot face această dispoziție de casă acum, la sfârșitul anului, sau trebuia făcută pentru fiecare lună în parte?
Mulțumesc.
Pentru a deduce cheltuielile aferente sediului, trebuie ca acest lucru sa fie stipulat in contractul de comodat. Daca nu a fost evidentiat initial, se poate intocmi un act aditional in acest sens.
Si, da, puteti face plata catre proprietar a cotei parte ce va revine pentru mai multe luni, daca acesta accepta sa plateasca el intreaga suma si sa o recupereze cand puteti plati. Daca plata se face cu numerar, se intocmeste o dispozitie de plata prin casierie.
Atentie! In conditiile in care activitatea se desfasoara intr-un spatiu de locuit, pentru acea proprietate impozitul pe cladiri care se plateste la finantele locale ale primariilor se majoreaza, conform Codului fiscal.