avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 283 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, Cheltuieli deductibile, cheltuieli la ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, Cheltuieli deductibile, cheltuieli la întreținere

Lucrez ca PFA în sistem real, plătitor de TVA, și am contract de comodat pentru sediu, și vreau să deduc cheltuieli pe 2019.

Am înțeles că trebuie făcută o dispoziție de casă, în care spun suma acelor cheltuieli din intretineri, lumina, gaz, etc.

Pot face această dispoziție de casă acum, la sfârșitul anului, sau trebuia făcută pentru fiecare lună în parte?

Mulțumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Noiembrie 2019
Petrovic, utilizator
Cel mai recent răspuns: Petrovic , utilizator 09:03, 21 Decembrie 2019
Eu n-am depus declaratie in termen de 30 zile de la data infiintarii PFA la Serviciul Public Finante Locale (SPFL).
Înseamnă că nu mai pot deduce impozitul pe anul acesta? Trebuie să depun declarația probabil de acum încolo?
Multumesc

Iulian Manea a scris:

Am spus si mai sus, da, se poate plati pe mai multe luni. Dovada ca ati platit cota parte si ca proprietarul a incasat-o se face cu acest document justificativ, numit dispozitie de plata sau incasare prin casierie pentru ca tranzactia se face cu numerar. Casieria este a PFA iar dumneavoastra, titularul PFA, sunteti casierul.

Impozitul creste in functie de suprafata folosita, de zona, de localitate etc. Trebuie depusa o declaratie in termen de 30 zile de la data infiintarii PFA la Serviciul Public Finante Locale (SPFL) al primariei si se va comunica proprietarului (acesta este cel care plateste) suma de plata.

Declaratia la SPFL o depune proprietarul iar nu dumneavoastra. Lui i se majoreaza impozitul pe cladire pentru ca in acel spatiu se desfasoara activitati economice.
Am înțeles, deci proprietarul depune declarația...