Buna ziua!
Am si eu o problema: salariatii firmei la care lucrez ca si consilier juridic isi iau concediu medical - e dreptul lor- . Problema se iveste la rambursarea platii concediilor respective facuta de catre angajator peste cele 5 zile care se platesc din fondul de salarii al unitatii (ma refer la celelelte zile care se platesc initial de angajator, ulterior se recupereaza banii de la casa de asigurari de sanatate). Sunt cazuri de persoane care si-au luat concedii medicale de la mediciicare nu au contract de colaborare- sau cum s-o numi- cu casa de asigurarii de sanatate. In acest caz casa de asigurari de sanatate nu ramburseaza banii pe concediiile madicale.
In aceasta situatie cum am putea recupera banii de la salariatii?
Este vreo prevedere legala in acest sens?
Mie personal mi se pare ca respectivii bani incasati se inscriu ijn categoria platiilor necuvenite.
Va multumesc pentru ajutor!
P.S. dar daca persoana nu mai are calitatea de salariat al unitatii?
1. Problema ridicate de dvs. depaseste cadrul atributiilor unui inspector de resurse umane. Este o problema de domeniul consilierului juridic al unitatii respective.
2. Salariatul nu are de unde sa stie ca medicul respectiv nu are contract cu Casa de Sanatate. Certificatul medica trebuie vizat si luat in evidenta de medicul de familie dar si acesta nu stiu daca este obligat sa cunoasca daca medicul care a eliberat certificatul medica are sau nu contract cu Casa de Sanatate.
3.Carnetele cu certificate medicale au regim special si nu se elibereaza oricarui medic asa ca nu prea inteleg cum se poate intampla ceea ce spuneti dvs.
4. Conform Codului muncii (art.269-275) puteti actiona in judecata pe salariati sau fosti salariati daca acestia au produs o paguba angajatorului.
5. Un jurist va poate spune mai multe despre cum se rezolva aceasta problema.