avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Colet China blocat de serviciul vamal
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Colet China blocat de serviciul vamal

Buna ziua,

Am comandat un produs din China, de pe un site renumit, de pe contul unui coleg de munca, care are beneficii de fidelitate si a putut obtine un pret mai mic decat l-as fi putut obtine eu.

Produsul a fost achitat cu cardul meu si livrarea a fost ceruta pe numele meu.

Am primit un aviz in care mi s-a cerut sa ma prezint la oficiul postal cu dovada de plata. Am printat extrasul de cont si factura si m-am dus la oficiul postal.

Functionarii de acolo mi-au cerut sa vada comanda online. Mi-am sunat colegul insa acesta nu doreste sa-mi dea numele de utilizator si parola pt a le putea arata comanda online. Functionarii au refuzat sa-mi dea coletul fara a vedea comanda online.

Motivele invocate de functionari pt care mi-au cerut sa vada comanda online au fost urmatoarele:
- expeditorul a declarat o valoare mai mare a bunurilor decat cea achitata de mine pe factura
- greutatea bunurilor este prea mare raportata la pretul achitat de mine.

Produsul comandat de mine este o lustra cu greutate de aprox 4kg, pretul achitat de mine este 9.73$, valoarea declarata de expeditor este de 23$.

Am formulat o plangere in scris catre serviciul vamal si am primit un numar de inregistrare. Problema este ca se apropie de sfarsit termenul de 30 de zile, cat este pastrat coletul, urmand ca ulterior sa fie returnat iar eu inca nu am primit raspuns la sesizare. Am sunat la serviciul vamal si mi s-a spus ca se lucreaza la solutionarea sesizarii dar ca nu mi se poate da un termen si nici nu mi se poate garanta ca produsul nu se va returna.

Ce pot face pentru a intra in posesia produsului? Mentionez ca este cadou de Craciun pt sotia mea.
Ultima modificare: Vineri, 13 Decembrie 2019
angelguard, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 16:54, 13 Decembrie 2019
Ati putea face un printscreen/sau poza comenzii online de pe telefonul/calculatorul colegului si ii aratati functionarilor de acolo.


Florin_j92 a scris:

Ati putea face un printscreen/sau poza comenzii online de pe telefonul/calculatorul colegului si ii aratati functionarilor de acolo.


Am făcut și asta. Nu e suficient. Vor sa vadă contul efectiv pe internet. Nu am scris chiar toate detaliile în postarea initiala pt a nu o lungi excesiv.
print screen-ul e o poza care nu dovedeste nimic. oricine o poate compune. cauza refuzului e ca valoarea declarata de expeditor este la limita pretului transportului, ceea ce inseamna dumping. cu toate astea, vama nu a trimis marfa inapoi, ci v-a cerut sa dovediti buna dvs credinta. daca prietenul nu face dovada discountului ma tem ca nu prea e mare lucru de facut.
[ link extern ] .
Ultima modificare: Vineri, 13 Decembrie 2019
adriandimitriu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Vamuirea sau taxarea coletelor din china ContSters200730 ContSters200730 Buna seara tuturor. Intreb aici dupa lungi cautari fara rezultat pe google. Sper ca cineva sa imi raspunda daca nu din experienta personala cat de cat ... (vezi toată discuția)
Retinere colet in vama... este posibil? ina_enache ina_enache Buna ziua As dori sa comand multe produse cosmetice si de ingrijirea personala... circa 1000 produse. Suntem 10 colege si pt a nu achzitiona separat, am ... (vezi toată discuția)
Obligativitate prezentare extras de cont bancar la receptia unui colet non-ue MariusI1 MariusI1 Salutare. Pe scurt , fac comenzi din China de ceva timp. Ma lovesc insa acum de urmatoarea problema: vamesul cere NEAPARAT extras de cont bancar, care ... (vezi toată discuția)