avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Abuz de incredere/inselaciune sau litigiu civil?
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Abuz de incredere/inselaciune sau litigiu civil?

Bună ziua, sunt medic rezident si locuiesc în Craiova pe perioada rezidențiatului. In sept 2018 mi s-a spart motorul la un un Passat 2008 1.9tdi prețul oferit de reparație in Craiova fiind ~ 600-1000 euro. Am tractat mașina între blocuri, într-o parcare pe domeniul public. Mi-am sunat cumnatul PMB de meserie mecanic din București pentru ai cerere o părere asupra prețului de reparație și eventual un preț de vânzare al mașinii stricate, eu având deja câteva oferte de a vinde mașina cu 850 euro. El sa oferit din propria lui inițiativa să-mi găsească un cumpărător cu preț mai bun. Dupa câteva zile mă sună că patronul de la service-ul unde lucrează îmi ofertă 5000 RON, fara să-mi spună numele lui sau o modalitate de contact. Sunt de acord cu suma și aștept sa vină să facem contract de vânzare-cumpărare și să ridice masina. Tot aștept vreme de vreo 10 zile când mi se oferea suma de 950 euro pe loc cu contract de vânzare-cumpărare și ridicarea mașinii de pe spațiul public. Sa fiu om de cuvânt am luat legătura cu cumnatul PMB in legătură cu oferta(am SMS), eu dorind să mă scap de grija ei de pe domeniul public. Îmi cere să am încredere în el că o să-mi pună patronul banii online, la banca sau o sa trimită pe cineva la bancă să-i pună și să dau contul. I-am trimis pe 11 oct SMS. Pe 12 oct îl întreb de bani și îmi spune că patronul ia spus că ia trimis de ieri (11 oct) (am SMS). După multe insistențe și vrând să fiu de bună credință am așteptat până pe 15 oct când mi-a pus unul TIP bani in cont cu mențiunea VW Passat (am extras) si promisiunea din partea cumnatului PMB că în weekend (20-21 oct) vine sa facem contract și să ridice mașina si sa o duca la părinții mei in Teleorman sa o repare acolo (că are patronul încredere în el). Trece weekendul și nu vine. Iau legătura iar cu PMB măcar să facem un contract de vânzare-cumpărare sa mă scap de grija ei. El mă asigură sa am încredere în el că o ridice mașina și o sa facem contract. Trec săptămânile nu vine nimeni sa ridice mașina. Eu în acest timp tot insistând pentru rezolvarea situației, atât părinții cât și sora, pt că se apropia noul an (noi taxe) și că trebuie să duc grija mașini pe domeniul public. Nu mi se oferă posibilitatea ,de către cumnatul PMB, de a lua contact cu presupusul patron/viitor proprietar, sau macar de a face contract de vânzare-cumpărare între cumantul PMB și mine, pe motiv să am încredere. In perioada sărbătorilor de Crăciun 2018 cumantul PMB mă asigură că patronul va veni în jur de 27 dec sa ridice mașina (ca are niste rude prin zona și trece sigur) și să mă aflu în Craiova. De bună credință am așteptat și degeaba. Vine anul nou trebuie/am platit taxa auto la primărie, taxa de parcare in Craiova. Îl sun pe PMB și îi spun sa vina odata să ridice mașina, să-mi restituirea banii pe taxe și impozite, să facem contract că numai pot duce grija ei pe domeniul public. Că trebuie să o mențin în stare acceptabila sa nu pară abandonată și astfel să atragă acte de vandalism, furt sau amenzi pe numele meu. PMB îmi spune că o să-i comunice presupusului proprietar. Din ianuarie până în martie PMB evita subiectul și rugămintea mea, a părinților de a rezolva situația. In luna Martie părinții mei se gândesc să evalueze costurile reparației mașini în vederea cumpărării pentru ei, urmând ai achita presupusului patron de service cei 5000 RON și mie taxele și impozitele. Înainte de a face evaluarea cumnatul PMB le comunică că a luat legătura cu patronul și că să-i pună acestuia bani in cont. Părinții mei au refuzat, ei vrând mai întâi o evaluarea a costurilor de reparație. PMB ma sună supărat că părinții mei sunt neserioși și etc. Eu în aceași conversației ii solicit ca ultimatum sa mi se restituie bani pe taxe și impozite, să-și îndeplinească partea de înțelegere (ridicarea mașini și contractul de v-c) că altfel voi vinde mașina și va trebuie sa mă caut patronul să-și recupereze bani și să-mi plătească despăgubiri pentru stresul și munca fizica de a avea grija de mașina ( menționez că după iarna o spălam cu cârpă și găleata sa para îngrijită și nu abandonată). PMB ma asigura că o să vorbească cu patronul și o să-i transmită exact așa. Trece martie, aprilie, mai fără ca cineva să-și exprime intenția de a mă scăpa de mașina. In iunie decid sa vând mașina, fiindcă se apropia 1 an de când era pe domeniul public (septembrie), m-am saturat sa o spăl 1-2 spatamana, să-i duc grija. Așteptând in continuarea apariția și intenția patronului de service de a rezolva situația conflictuală in care ne aflam ( restituirea taxelor și compensație/despăgubire pentru munca depusa pentru întreținerea mașinii, stresul emoțional continu, încrederea investita timp de 8 luni).
In 24 Dec 2019 sunt contactat prin sora mea că cel care mi-a depus bani TIP dorește să ia mașina. Am explicat că mașina numai o am și că trebuie să rezolve situația conflictuală prin instanțe judecătorești sau mediator.
Pe 26 dec văd pe telefon 2 apeluri nepreluate și următorul mesaj :"Nu am alta solutie decat sa merg maine la Politie in Craiova si sa fac plangere pentru inselaciune sau abuz de incredere. Avand in vedere ca exista martori si se poate demonstra intentia de a lua banii si a nu da la schimb masina, sunt sanse mari sa obtin inselaciune. O sa am grija sa afle toti colegii tai de serviciu ce fel de om esti."
L-am sunat și tot pe același ton mi-a spus că vrea întrega sumă 5000 ron, că mă fac pe mine atâția bani săracilor și că face plângere penală.
Pe 27 incerc sa iau legătura pentru mediere dar mă respinge.
Cine are dreptate in acest caz, e penal sau civil și la ce despăgubiri am dreptul. Va mulțumesc frumos și un an nou fericit.
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Decembrie 2019
CRStefan, utilizator
Cel mai recent răspuns: Patrick_ , utilizator 09:13, 2 Ianuarie 2020
Nu e caz penal. Poate să facă plângere, dar nu are nici o șansă.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Informatii fost proprietar cu probleme. danielhustiu danielhustiu Buna ziua. Acum o luna m-am mutat din garsoniera unde stateam cu chirie, intr-un apartament; la plecare am lasat 4 mil. datorii la intretinere, dar aceasta ... (vezi toată discuția)
Cum fac sa scap de un impozit asa de mare ? stef_56 stef_56 circul cu o masina passat de 2.5 inmatriculata la bucuresti pe numele altei persoane, dar eu locuiesc la craiova impozitul anual platit la bucuresti este de ... (vezi toată discuția)
Imputernicire pt succesiune tabangina tabangina buna ziua,fostii socri inclusiv fostul sot sunt decedati si fostii cumnati vor sa imi faca imputernicire pt a incepe succesiunea terenului unde se afla ... (vezi toată discuția)