Daca o persoana venita de pe contractual, da concurs pe un post de functionar public respectiv, consilier juridic, asistent, treapta 2, pe perioada determinata de ce incadrarea acesteia, dupa promovarea concursului s-a facut pe treapta 3?
In privinta vechimii cerute nu sunt probleme, intrucat se cerea minim 1 an in specialitate pt postul respectiv, iar persoana avea deja 6 ani de vechime in specialitate, dar pe contractual, fiind cons. jur. I.
Multumesc!
legea nr.188/1999
"ART.57
(5) Condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie se stabilesc astfel:
a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent din clasa I, 8 luni pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent din clasa a II-a sau 6 luni pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent din clasa a III-a;
b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;
c) 9 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior."
Deci, recrutarea, nu se face pe functie publica de "consilier juridic gr. prof.asistent, treapta 2", ci pe consilier juridic gr. prof. asistent. In urma promovarii examenului, se va face incadrarea conform vechimii in specialitatea studiilor.:)
Incorect.
Cred ca nu ati inteles ce am intrebat......
Postul era temporar vacant, de cons.jur asistent, treapta 2, deci pe perioada determinata. Persoana care a dat concurs, chiar daca avea vechime in juridic de 6 ani, incadrarea i se face pe postul pe care a concurat, nu avea cum sa transforme postul. Intrebare e de ce a fost incadrata in treapta 3, cand postul scos la concurs e de treapta 2 ???
Probabil ca dintr-o eroare, intrucat daca a concurat pentru un post, trebuia sa fie si incadrat pe postul respectiv. A sesizat inadvertenta biroului de resurse umane? Nu cunosc existenta vreunei prevederi legale care sa permita vreunei institutii sa scoata la concurs o functie publica ale carei atribute (clasa, grad, treapta de salarizare) sa le modifice in momentul incadrarii... Asta numai daca nu s-a creat greseala de la inceput, si anuntul de concurs a fost redactat gresit (functia publica sa fi fost, in realitate, pe treapta 3 de salarizare...):D
Tocmai biroul de resurse umane este cel care a motivat aceasta incadrare in treapta 3, prin faptul ca, "orice incadrare in clasa, grad se face pe treapta 3 de salarizare" ...art. 6 (parca) din Lg 188/1999.
Postul era asistent, treapta 2, nu este eroare de redactare, persoana care a ocupat inainte postul acum se afla in concediu pt cresterea copilului.
Nu mi se pare o interpretare corecta a legii.
Logica mea tot asa functioneaza, odata ce concurezi pe un post, e normal sa fii incadrat intocmai.
Poate stie sa ma lamureasca cineva, chiar asa se interpreteaza legea, mots-a-mots ?
Mea culpa... n-am obs. ca ati scris ca e pe perioada determinata. :"> In acest caz, incadrarea se va face exact pe postul vacant , in clasa, gradul si treapta avuta de fct. public care amu e in conced. :)