Am cumpărat câteva produse pe PFA, care depășesc 2500, 3000 lei - telefon, laptop.
Sunt PFA, în sistem real, plătitor de TVA).
Am câteva întrebări referitoare la aceste produse:
1) Este ok să nu le trec pe inventar, și să nu le deduc?
Nu mai vreau să le deduc, deoarece e prea stufoasă procedura (din moment ce fiecare produs depășește suma de 2500 trebuie să le trec pe inventar și să fac un plan de recuperare).
Nu vreau să le deduc deoarece trebuie să facut un plan de deducere pe câțiva ani, iar banii îi voi vedea în timp, și nu vreau să mă complic acum cu procedeul de deducere.
2) Este ok să declar aceste produse în declarațiile periodice? (300, 390, 394).
Bănui că trebuie să le declar, deoarece am trecut pe facturi PFA-ul meu, și CUI.
Referitor la TVA, îmi voi recupera TVA-ul? din moment ce produsul costă peste 2500?
3) Este ok să trec produsele în programul de contabilitate ca materiale auxiliare?
Când scriu facturile, în programul de facturare, la fiecare produs trebuie să specific tipul produsului. Acolo pot să pun "obiecte de inventar", "materiale auxiliare", "alte materiale consumabile", etc, Întrebarea e, este corect sü pun acolo "materiale auxiliare", și nu "obiecte de inventar"?