Eu folosesc programul Saga pentru introducerea facturilor în program de contabilitate pentru PFA-ul meu.
Văd acolo că am tipul produselor:
- mărfuri
- materii prime
- materiale auxiliare
- alte materiale consumabile.
Există vreo diferență între acestea? Dacă da, e o diferență majoră? Cam care ar fi diferența între ele?
Eu, la înregistrarea facturilor, am pus ba una, ba alta, deoarece mi s-a părut că nu e mare diferență.
De curând am văzut un video pe internet unde spunea că bunurile de pe inventar se pot deduce din cheltuieli.
Problema e că, eu, când am trecut facturile mele în program până acum, nu am specificat deloc bunuri de inventar, deci cred că nu pot deduce nimic. Am pus la unele materii prime, la unele materiale auxiliare, la altele am pus consumabile, cred că am pus și mărfuri. Acum încep să cred că am greșit foarte mult, dar nu sunt sigur. Vă rog să îmi spuneți dacă am greșit.
Dacă într-adevăr am greșit, intenționez să refac facturile și să retrimit declarațiile aferente către ANAF (deși am o mulțime, pe ultimul an).
Spre exemplu un telefon mobil, am considerat că e marfă, dar uulterior am mai achiziționat unul și l-am trecut ca materie primă pentru că îl folosesc pentru testare de aplicații mobil (domeniul meu fiind IT). Mi s-a părut că pot să trec și așa - și așa. Dar cred că aceste tipuri sunt ceva strict, nu știu dacă e chiar la latitudinea mea să trec ori una ori alta....
Bănui, oricum, că asemenea produse trebuie să le pun ca obiecte de inventar, deoarece vreau să le deduc din cheltuieli...
Eu am trecut în facturi în Saga produsele folosind diverse tipuri de produse (materii prime, materiale auxiliare, alte materiale consumabile) și trimis așa declarațiile periodice 300, 390, 394. Bănui că nu s-au făcut ok calculele automate - aceste declarații își calculează automat diverse câmpuri pe baza facturilor. Cred că au ieșit eronate unele câmpuri din declarații pentru că nu am pus tipul produselor în mod corespunzător
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.